Esther_r20 schreef:Kan je die luzernebrok ook echt als brok voeren of moet het natgemaakt worden?
Het is echt een brok, hoeft niet natgemaakt te worden
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
C_arola schreef:Je zou ook kunnen overwegen om olie bij te gaan voeren, hierdoor krijgen ze veel eiwitten binnen. Ik heb een tabel van de dierenarts gekregen voor mijn paard die hetzelfde had, met 6 weken was ze in combinatie met luzerne weer perfect op gewicht.
vonneke schreef:Suzanne F. schreef:Geen Havens in ieder geval. Pavo is prima en als je dan de sportbrok voert dan zit daar alles in wat ze nodig hebben. Energy control heeft van de brokken de hoogste eiwitwaarde dacht ik. Kan je combineren met Topsport.
De draversbrok die hij krijgt is van Havens
Suzanne F. schreef:Ze werden er erg droog van op de spieren en zelfs wat te dun. Pavo gaf met dezelfde hoeveelheid voer een wat ronder paard. Mooier in de spieren, ronder en rustiger. Van Havens werden het een beetje dunne neuroten. Dus misschien als je een slome dikke hebt dat het fijn voer kan zijn. Alleen de kruidenmuesli van Havens was fijn. Geen idee of die nog bestaat.
Mijn vosje is er erg mooi van opgeknapt. Ook wat schraal in de spieren en heeft haar erg goed geholpen. SuperZodiaX schreef:Het is wel zo dat als je contact hebt met pavo ze natuurlijk altijd een van hun producten aanraden he haha.. Zeker omdat ze niks qua luzerne oid in hun assortiment hebben. Je paard mist heel specifiek het eiwit wat makkelijk en goedkoop met een ruwvoer op te lossen is, dan doe ik dat liever op die manier dan een duur krachtvoer geven. Maar goed, dat is mijn idee. Ik denk dat als je hartog belt je een heel ander advies krijgt
vonneke schreef:SuperZodiaX schreef:Het is wel zo dat als je contact hebt met pavo ze natuurlijk altijd een van hun producten aanraden he haha.. Zeker omdat ze niks qua luzerne oid in hun assortiment hebben. Je paard mist heel specifiek het eiwit wat makkelijk en goedkoop met een ruwvoer op te lossen is, dan doe ik dat liever op die manier dan een duur krachtvoer geven. Maar goed, dat is mijn idee. Ik denk dat als je hartog belt je een heel ander advies krijgt
Nou dat viel me dus echt mee.
Want ik vroeg de man of het de bedoeling was om het te blijven voeren. Maar hij adviseerde het 2 tot 3 maanden 1kg per dag te voeren en dan terug te gaan naar 0.5 kg per dag of eventueel alleen vlak voor en na een wedstrijd!
Ik gaf ook aan dat hij 2x 1kg draversbrok kreeg en dat vond hij prima.
Ik had persoonlijk ook gedacht dat hij alles uit hun eigen collectie zou gaan aanraden.
SuperZodiaX schreef:[naam] schreef:
Nou dat viel me dus echt mee.
Want ik vroeg de man of het de bedoeling was om het te blijven voeren. Maar hij adviseerde het 2 tot 3 maanden 1kg per dag te voeren en dan terug te gaan naar 0.5 kg per dag of eventueel alleen vlak voor en na een wedstrijd!
Ik gaf ook aan dat hij 2x 1kg draversbrok kreeg en dat vond hij prima.
Ik had persoonlijk ook gedacht dat hij alles uit hun eigen collectie zou gaan aanraden.
Hoe je het nu beschrijft is dat precies hetzelfde schema wat ik heb aangehouden met de luzernebrok, alleen dat is dan 9,50 voor 20 kg ipv 15 kg voor 22 euro pavo topsport. En dan los je het op met ruwvoer ipv met krachtvoer..
vonneke schreef:Maar heb je brok dan ook vervangen door luzerne? Dan haal je er wel een deel krachtvoer af wat je niet vervangt.
En je hebt gelijk, het is echt te duur!
SuperZodiaX schreef:[naam] schreef:Maar heb je brok dan ook vervangen door luzerne? Dan haal je er wel een deel krachtvoer af wat je niet vervangt.
En je hebt gelijk, het is echt te duur!
Nee ik heb het er extra bij gegeven. Geen idee of de jouwe in pension staat, want dan hoef je het om de kosten niet te laten. Als je al het voer zelf betaald moet je het er idd extra bijrekenen, maar dan nog komt het zeker goedkoper (en gezonder voor de spijsvertering) uit.