[FOTO]Testen van het product helmosan tegen zomereczeem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

oranad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 05:59

[***] schreef:
Ik lees dit even mee, mijn Tinker heeft toch wat jeuk aan haar staart en ik vind het vervelend voor haar. Misschien is dit dan wel de oplossing, ze heeft verder geen eczeem namelijk (geen plekken aan haar hoofd en dergelijke)

Hoe is het nu met je paarden? En hoe breng jij het aan? Gewoon erop spuiten, of kammen?

Hey
Het is een olie en daar doe ik beetje van op de jeukplek en beetje inwrijven en klaar
Je hebt er echt niet veel van nodig dus als je paardje verder geen jeuk heeft kan je dit met het kleine flesje oplossen
Op het moment gaat het nog steeds goed met hen, heb gisteren nog fotos genomen maar moet ze nog plaatsen,ik probeer dit vandaag of morgen nog te doen
Groetjes

oranad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 12:25

UPDATE HELMOSAN

Hier zijn we weer en denk nu week 5
De algemene resultaten zijn nog steeds super goed
Paarden hebben veel minder jeuk maar geen 109 procent jeukvrij
Bij murjanah blijven haar oren beetje moeilijk doen
Maar verder zijn ze alle drie top
Heb weer aantal fotos genomen zodat jullie kunnen zien
Algemeen besluit een aanrader
Groeties

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 19:59

Interessant topic! Ik lees ook even mee. :o

Sjolvir

Re: [FOTO]Testen van het product helmosan tegen zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:08

Hmm, op site staan geen ingredienten, dat is nou weer jammer en typisch. Voor ik iets op mijn paard smeer wil ik wel weten wat ik erop smeer.
Iemand lijstje met de ingredienten? Of waar te vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:11

Ik ga het even navragen op hun facebook pagina, misschien komt er wel een reactie op :)

oranad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 22:31

Sjolvir schreef:
Hmm, op site staan geen ingredienten, dat is nou weer jammer en typisch. Voor ik iets op mijn paard smeer wil ik wel weten wat ik erop smeer.
Iemand lijstje met de ingredienten? Of waar te vinden?

Staat op de fles
Venkelolie en parafinne dat is wat erin zit
De geur is die van venkel

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:46

wat leuk dat je er een verslag van doet,ik heb een periode biohautoil gebruikt ,is denk ik een beetje hetzelfde resultaat,het verzacht ,maar zonder dekens kunnen ze helaas niet....

Cerastes schreef:
Ik volg ook!

Ik ben zelf sinds kort begonnen met Derfen, dat werkt bij mijn pony ook heel erg goed. (Maar goed daar gaat dit topic niet over).

Wij hebben namelijk nog een pensionklant met een zware eczemer hier op stal, en die gebruikt liever geen derfen want dat vind dr pony stinken... :roll: maar voor haar zou dit product wel een optie zijn!

er bestaat ook reukloze derfen :j

oranad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 09:39

Moesten er niet zoveel dazen zijn liet ik ze wel zonder deken buiten maar kan nu zelfs niet rijden buiten tis enorm

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:37

Product doet idd zijn werk!
Nu ik heb het zelfde probleem gehad vorig jaar.
Paarden hebben wel eczeem en één van hen ook allergisch aan véél planten, pollen enz.
Ik heb ze nu nog altijd zonder deken staan !!! :D :D :D
Degene met de allegieën heeft ook een zeer gevoelige huid! Dus kreeg schuurplekken van het deken.
Nochtans een Rambo Sweet Itch die goed past.

Ik smeer de oren ook altijd in aan de buitenkant en ook er onder rond de oren. in de oren smeer ik ook een beetje.

Nu met de foto's te zien dacht ik ook aan eventueel zonneallergie.
Ik vermoed dat dit ook zou kunnen bij jouw Arabier. Mijn paarden zijn kruising Arabier.
Sommige zijn hier gevoelig aan en het heeft niets te maken of ze nu een zwarte huid hebben of een roze.
Mijn hengst heeft een mega roze neus en verbrand zeer snel dus ik smeer alle dag in met sunblok of factor 50+. Verde smeer ik elke dag manen en staart in met product. Tot nu nog geen geschuurd.
Bij ons zitte weinig of geen dazen dus ik laat alle paarden zonder deken staan.
Als er toch veel zitten, Vrnl vliegen, doe ik een kap op en soms wel vliegendekens.

Mss toch eens proberen de oren in te smeren?

oranad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 12:13

vayake schreef:
Product doet idd zijn werk!
Nu ik heb het zelfde probleem gehad vorig jaar.
Paarden hebben wel eczeem en één van hen ook allergisch aan véél planten, pollen enz.
Ik heb ze nu nog altijd zonder deken staan !!! :D :D :D
Degene met de allegieën heeft ook een zeer gevoelige huid! Dus kreeg schuurplekken van het deken.
Nochtans een Rambo Sweet Itch die goed past.

Ik smeer de oren ook altijd in aan de buitenkant en ook er onder rond de oren. in de oren smeer ik ook een beetje.

Nu met de foto's te zien dacht ik ook aan eventueel zonneallergie.
Ik vermoed dat dit ook zou kunnen bij jouw Arabier. Mijn paarden zijn kruising Arabier.
Sommige zijn hier gevoelig aan en het heeft niets te maken of ze nu een zwarte huid hebben of een roze.
Mijn hengst heeft een mega roze neus en verbrand zeer snel dus ik smeer alle dag in met sunblok of factor 50+. Verde smeer ik elke dag manen en staart in met product. Tot nu nog geen geschuurd.
Bij ons zitte weinig of geen dazen dus ik laat alle paarden zonder deken staan.
Als er toch veel zitten, Vrnl vliegen, doe ik een kap op en soms wel vliegendekens.

Mss toch eens proberen de oren in te smeren?

Ik smeer de oren in met helmosan ook in de oren
Zou ik dan met zonnecreme proberen die oren ?
Wat gebruik jij daar juist voor ?
Er komt ook veel smurie uit haar oren maar volgens de dierenarts heeft dit ook met allergie te maken dus geen mijt ofzo

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:22

Ga dit even checken vooraleer ik hier een product neerschrijft want heb door de jaren heen al veel geprobeerd.

Eventueel een kap (UV werend) is opzetten de eerste week als je smeert zodat de huid minder zon krijgt en de lotion beter werkt.
Er zijn meerdere uw kappen op de markt.

Zeker niet te weinig smeren!

Helmosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:01

De ingrediënten zijn venkelolie en paraffine.
Dat stond inderdaad niet duidelijk op de site, wel op het etiket en het plaatje maar ik kan me voorstellen dat het lastig te vinden was.
Dat is niet de bedoeling dus ik heb dat meteen aangepast.

oranad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 13:36

vayake schreef:
Ga dit even checken vooraleer ik hier een product neerschrijft want heb door de jaren heen al veel geprobeerd.

Eventueel een kap (UV werend) is opzetten de eerste week als je smeert zodat de huid minder zon krijgt en de lotion beter werkt.
Er zijn meerdere uw kappen op de markt.

Zeker niet te weinig smeren!

We hebben het toch beide over helmosan ? En een probleem aan de oren ?
Een kap geeft extra irritatie dus ben blij dat ze hem niet aan moet, ze doet trouwes die oren dadelijk stuk wil da ni op haar oren

Helmosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:55

Leuk verslag Patricia! Ziet er goed uit en fijn dat het zo goed werkt voor je knollies. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:57

Helmosan schreef:
Dat stond inderdaad niet duidelijk op de site, wel op het etiket en het plaatje maar ik kan me voorstellen dat het lastig te vinden was.

Zijn dat de enigste ingredienten of zijn er nog andere hulpstoffen oid aan toegevoegd?
Foto plaatje is op telefoon niet groot genoeg te krijgen, had het geprobeerd, maar dat werd fuzzy.

oranad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 15:15

Helmosan schreef:
Leuk verslag Patricia! Ziet er goed uit en fijn dat het zo goed werkt voor je knollies. :)

Dank je en ja ben er echt blij mee, enkel die oren nog goed krijgen nu

oranad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 15:15

Sjolvir schreef:
Helmosan schreef:

Zijn dat de enigste ingredienten of zijn er nog andere hulpstoffen oid aan toegevoegd?
Foto plaatje is op telefoon niet groot genoeg te krijgen, had het geprobeerd, maar dat werd fuzzy.

Dat zijn normaal de enige bestanddelen, zo staat het ook op het etiket
Groetjes

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 01:54

Zelf heb ik geen ervaring met helmosan.
Staat eerder vermeld.

Voor zonnebrand gebruik ik oa Avène 50+ Is een niet vettige lotion.

Ik begrijp dat ze een kap niet leuk vindt. Bij mij was dit ook zo maar als de wonden met dit weer ook nog veel zon krijgen is dit helemaal niet goed. De huid is zeer dun en stuk waardoor deze nog meer aangetast wordt en ook verbrand.
Ik deed overdag de kap aan en indien mogelijk 's nachts uit. Bij heel warm weer zet ik de paarden in de namiddag enkele uren op stal voor de brandende zon vrnl.
Er zijn verschillende goede kappen op de markt met grote oren die wel beter zitten. Nu ja als je paard het echt niet verdraagt dan gaat het niet natuurlijk.

Verder gebruik ik momenteel een ander product.
Is een verzorgende niet vette lotion en voedt en verzacht de huid.
De eerste keer dat ik mijn ZE'ers ZONDER deken heb staan.

Als jouw Arabier last heeft van zonneallegie moet je toch oppassen met die oren! Dan is een product smeren 1, mss een kap tegen de zon en of proberen je paard een tijdje bij warm en zonnig weer op stal te zetten. De wonden moeten tenslotte de kans krijgen te genezen.

Ik geen ook al 3 jaar een supplement bij in het voer voor allergie/jeuk.

Bij jouw paarden mss minder van toepassing.

Wat ook goed is om de oren te verzachten is een gel van aloë vera.

(Mijn paard haar oren zagen er vorige jaar ook zo uit en ook rond en in haar oren en rond en onder de ogen was dit extreem erg.)

oranad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 08:59

vayake schreef:
Zelf heb ik geen ervaring met helmosan.
Staat eerder vermeld.

Voor zonnebrand gebruik ik oa Avène 50+ Is een niet vettige lotion.

Ik begrijp dat ze een kap niet leuk vindt. Bij mij was dit ook zo maar als de wonden met dit weer ook nog veel zon krijgen is dit helemaal niet goed. De huid is zeer dun en stuk waardoor deze nog meer aangetast wordt en ook verbrand.
Ik deed overdag de kap aan en indien mogelijk 's nachts uit. Bij heel warm weer zet ik de paarden in de namiddag enkele uren op stal voor de brandende zon vrnl.
Er zijn verschillende goede kappen op de markt met grote oren die wel beter zitten. Nu ja als je paard het echt niet verdraagt dan gaat het niet natuurlijk.

Verder gebruik ik momenteel een ander product.
Is een verzorgende niet vette lotion en voedt en verzacht de huid.
De eerste keer dat ik mijn ZE'ers ZONDER deken heb staan.

Als jouw Arabier last heeft van zonneallegie moet je toch oppassen met die oren! Dan is een product smeren 1, mss een kap tegen de zon en of proberen je paard een tijdje bij warm en zonnig weer op stal te zetten. De wonden moeten tenslotte de kans krijgen te genezen.

Ik geen ook al 3 jaar een supplement bij in het voer voor allergie/jeuk.

Bij jouw paarden mss minder van toepassing.

Wat ook goed is om de oren te verzachten is een gel van aloë vera.

(Mijn paard haar oren zagen er vorige jaar ook zo uit en ook rond en in haar oren en rond en onder de ogen was dit extreem erg.)

Bedankt voor je uitleg

Ik weet niet of het zonneallergie is aan haar oren,ze ziet er elke zomer zo uit en als ze een kap opheeft is het nog vele erger
De helmosan ontsmet de wondjes en maakt de huid zacht, misschien nu te zacht
De wondjes genezen wel heel goed en komen snel korstjes op
Het vreemde is dat ik haar niet zie jeuken daar, of schuren
Aloe vera heb ik al gedaan en werkt ook daar niet, ze staat tijdens de heftige zon ook binnen ( teveel dazen ) dus is meestal s mirgens en s nachts buiten
Rond de ogen moet je ni kijken want was geschoren voor show het zijn dus enkel te oren
Zonnecreme kan ik ook ni op die wondjes doen he dus pfffff ambetant
Als voeding geef ik novamix van mijten is speciaal voor eczemers en geef ook biergist bij
Buiten die oren werkt die helmosan subliem dus ja dom
Lees veel over listerine maar heb daar toch ook mijn bedenkingen bij
Jij soms ervaring mee ?

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:43

Ik zou niet te veel veranderen.
Sommige paarden zijn hier gevoelig aan en als alles goed gaat of de betere kant uitgaat zou ik niet te veel veranderen.
Zelf voer ik 1 paard ook de NOVA en een andere paard de sensitive van cavalor.
Verder geef ik dagelijks 's avonds cavalesse bij het voer. Dit geef ik al drie jaar beginnend van maart tem okt - nov.

Wel moet ik zeggen dat één van mijn 2 paarden met ZE ook geïrriteerde huid had om verschillende plaatsen van een deken te dragen. Niet enkel aan de schouders maar op de raarste plaatsen.
Nu staan ze zonder (hoop dit vol te houden) en beiden zien er super uit qwa vacht. Nergens irritatie.
Schuren niet. Ik smeer ze wel alle dagen in, manen, staart, oren, en de irritatie ronde ogen.

Doe jij de de dekens af op stal?

Met Listerine geen ervaring. Ook biergist niet.
Ik geef liefst zo weinig mogelijk bij.
Nu gaan het goed met wat ze nu krijgen.

Ik zou ook de zonnecrème niet op de open wonden doen.
De kans is groot dat jouw paard ofwel verbrand aan de oren ofwel zonnallergie heeft aangezien ze nergens elders wondjes heeft.

oranad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 20:07

vayake schreef:
Ik zou niet te veel veranderen.
Sommige paarden zijn hier gevoelig aan en als alles goed gaat of de betere kant uitgaat zou ik niet te veel veranderen.
Zelf voer ik 1 paard ook de NOVA en een andere paard de sensitive van cavalor.
Verder geef ik dagelijks 's avonds cavalesse bij het voer. Dit geef ik al drie jaar beginnend van maart tem okt - nov.

Wel moet ik zeggen dat één van mijn 2 paarden met ZE ook geïrriteerde huid had om verschillende plaatsen van een deken te dragen. Niet enkel aan de schouders maar op de raarste plaatsen.
Nu staan ze zonder (hoop dit vol te houden) en beiden zien er super uit qwa vacht. Nergens irritatie.
Schuren niet. Ik smeer ze wel alle dagen in, manen, staart, oren, en de irritatie ronde ogen.

Doe jij de de dekens af op stal?

Met Listerine geen ervaring. Ook biergist niet.
Ik geef liefst zo weinig mogelijk bij.
Nu gaan het goed met wat ze nu krijgen.

Ik zou ook de zonnecrème niet op de open wonden doen.
De kans is groot dat jouw paard ofwel verbrand aan de oren ofwel zonnallergie heeft aangezien ze nergens elders wondjes heeft.

Ze kunnen altijd binnen en buiten dus staan ni op stal, en kan dus de dekens niet uitdoen of ik zou al met donker naar daar moeten en voor de schermer smorgens terug
Er zit inderdaad irritatie bij van het wrijven van het deken en daarom wissel ik dus van model hihi bij het een een plek op schouder en het ander achterkent bil

Biergist geef ik al jaren in de zomer maar of het echt iets doet weet ik niet
Nova is het eerste jaar en blijf dit ook niet geven omdat ze er te weinig explosief door is om op show te gaan dus nu dressuur plus en binnen paar weken over op herba en sportmix om een bommetje te krijgen
Had in mei niet het idee dat er verschil in jeuk was

Verder hou ik het zoals ik bezig ben , want buiten de oren ( die nu weer beter zijn ) ben ik super tevreden en in sept doe ik dekens weg als dazen weg zijn

Groetjes en bedankt voor je reactie
Wat is die cavalesse ?

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 00:23

Ik ga je een Pb sturen met alle uitleg.

oranad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 06:14

vayake schreef:
Ik ga je een Pb sturen met alle uitleg.

Ok doe maar