Gouden tip gezocht!! Mond verband...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Gouden tip gezocht!! Mond verband...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:39

Ik heb wel eens gezien dat ze de ogen van paarden rondom tatoeëren tegen het verbranden. Maar een neus nog nooit gezien.

Misschien idd een graaskorf met uv werende stof bekleden en dan de onderkant eruit knippen zodat ze gewoon kan eten?

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:42

dushishoeve schreef:
Nabster schreef:

Punz je haalt me de woorden uit de mond... vroegah gooide ze ook afgewerkte olie over mok... :=

En stel dat dat gewoon werkt

Urine werkt ook tegen mok :j dus dat klopt... afgewerkte olie geen idee...
]

afgewerkte olie werkt ook, al zou beide niet mijn eerste keus zijn ;) :D

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 08:00

Punz schreef:
Urine over mok doet nul komma niets... Nooit aangetoond.

Maar waar ik vooral op doel is de bereidheid iets op een wondje te smeren zónder enig idee te hebben wat het doet, en wat het voor het dier betekent, wat het gewicht is van de "kennis" die gedeeld wordt.

Iemand plaatst een kreet "koffiedik er op" en er is bereidheid om het te proberen... begrijp ik werkelijk helemaal níets van. Iedereen maar zeuren over proefdieren, maar vervolgens wél je paard als proefdier gebruiken... want dát is wat je dan doet!!

Gewoon níet doen!!
Arm beest...

Jeetje wat ben jij een dramaqueen zeg....

Google eens .... zijn meer mensen die dat doen of hebben gedaan met succes ....

Ik ben opzoek naar een kap/korf constructie voor mijn paard, en tips mbt de verbranding genezen zijn welkom.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:05

Nabster schreef:
Wel grappig dat je jezelf als groot denker neerzet, maar de uitdrukking fout schrijft ;) Niet naar bedoeld hoor...viel me gewoon op.

Zijn het echt blaren? Sunblock is echt geen optie? Of lukt het paard dat eraf? Als het eerste graads is zou ik die koffiedik er eens op wagen hoor.

Waar slaat dit op serieus.... Niet naar bedoeld ook nog erachter... hoe kan ik het anders opvatten dan? Een totaal zinloze opmerking die een zinloze discussie teweeg brengt. Jammer. Pb me gewoon in het vervolg.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:39

Ik haalde gewoon een flink stuk dikke stof (jute, spijkerstof) en knoopte dat om de neusband van het halster op de juiste breedte en lengte...

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:48

Pas op met uierzalf smeren nu! Met deze hoeveelheid zon brandt dat enorm in juist en maakt het alleen maar erger. Ik zou s ochtends insmeren met een hele goede zonnebrand, en eventueel voor het herstel savonds invetten met uierzalf, aloë vera oid. (en dan zorgen dat het overdag niet meer vettig is). Misschien zelf nog iets knutselen met lapjes stof dat beter om de mond heen valt voor extra schaduw?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:58

De gouden tip? Nou gewoon 2 aan elkaar vast naaien ;) die van mij heeft ook een rose neus en verband heen snel nu met t halster met 2 kappen aan elkaar geen last maar.

Afbeelding
Afbeelding

Hij is een keer zo erg verbrand dat hij aan de antibiotica moest en box rust ivm de zon nu met deze constructie gaat het goed, moet alleen zelf weer nieuwe gaan maken

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:17

Afgewerkte olie werkte vroeger ja!
Toen was de olie nogal ANDERS van samenstelling.
Nu zijn de meeste soorten olie synthetisch en geeft dat juist schade, niet meer doen dus !!!!

En waarom probeer je geen sunblock? zo'n stift voor o.a. het ski-gebeuren. die dingen schijnen mega te beschermen en gaan er lastig af.... heeft je paard alleen wel felle lippenstift....

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:32

inderdaad van 2 kappen, 1 maken die past. Let wel op dat je een safety halster gebruikt!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:37

mystery1980 schreef:
inderdaad van 2 kappen, 1 maken die past. Let wel op dat je een safety halster gebruikt!

Ik heb gewoon een simpel halster geen speciaal ding.
De klip aan de zijkant is al is stuk gegaan dus zit nu past met een trip en daaraan een haakje.
Die van mij staat met 1 ander paard en op stal gaat het halster af.

ElCamino schreef:
En waarom probeer je geen sunblock? zo'n stift voor o.a. het ski-gebeuren. die dingen schijnen mega te beschermen en gaan er lastig af.... heeft je paard alleen wel felle lippenstift....

Sunblock werkt bij de mijne niet voldoende
Laatst bijgewerkt door JenniferU op 30-05-17 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:38

Is je kap niet gewoon te klein of de neusflap te kort?
Ik heb voor mijn welsh a een cashel crusader en die werkt prima.

Voor nu zou je ter verlichting van het verbrande gedeelte wat aftersun kunnen smeren.
Hydrateert de huid en verkoelt.

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 09:45

JenniferU schreef:
De gouden tip? Nou gewoon 2 aan elkaar vast naaien ;) die van mij heeft ook een rose neus en verband heen snel nu met t halster met 2 kappen aan elkaar geen last maar.

[ [url=m/5KfsrG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gPgwTN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is een keer zo erg verbrand dat hij aan de antibiotica moest en box rust ivm de zon nu met deze constructie gaat het goed, moet alleen zelf weer nieuwe gaan maken

Zoiets zat ik ook te denken idd, alleen mijne heeft ook een kap om voor haar ogen die geirriteerd raken dus ga ik 2 netjes aan de kap naaien

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 09:46

JoyCiej007 schreef:

Voor nu zou je ter verlichting van het verbrande gedeelte wat aftersun kunnen smeren.

Daar zat ik ook nog aan te denken dat mn kap misschien te klein is. Heb gisterenavond de cashel crusader besteld in warmblood maat... hopenlijk wil dat helpen!

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:53

Wij maakten zelf een soort rokje voor op de neusriem van het halster. Gewoon een soort lampenkap wat om heel de neus afhing. Kunnen ze drinken, eten en het neusje/mond verbrandde niet op die manier..

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 09:54

rink schreef:
Wij maakten zelf een soort rokje voor op de neusriem van het halster. Gewoon een soort lampenkap wat om heel de neus afhing. Kunnen ze drinken, eten en het neusje/mond verbrandde niet op die manier..

heb je daar een foto van toevallig?! :D

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:06

Punz is wel de laatste die ik dramaqueen zou noemen.. ;)
Inderdaad gewoon 2 van die uv werende neusdingen aan elkaar maken, is je paard helemaal beschermt

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:20

dushishoeve schreef:
rink schreef:

heb je daar een foto van toevallig?! :D

nee sorry..
-O-

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:38

dushishoeve schreef:
JoyCiej007 schreef:

Daar zat ik ook nog aan te denken dat mn kap misschien te klein is. Heb gisterenavond de cashel crusader besteld in warmblood maat... hopenlijk wil dat helpen!

Zou echt heel goed kunnen hoor. Het eerste paard wat toch verbrand met een (passende!) Cashel crusador moet ik nog tegenkomen.

Hopelijk ligt het daar dus aan en helpt het.

Hou je ons op de hoogte?

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 11:57

JoyCiej007 ga ik zeker doen! Verwacht hem morgen thuis!ik hoop zo dat dit werkt..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:06

dushishoeve schreef:
JoyCiej007 ga ik zeker doen! Verwacht hem morgen thuis!ik hoop zo dat dit werkt..

Ik ben wel benieuwd, naast de detailfoto van je OP (ik dacht al meteen de Cashel Crusader te herkennen),
naar foto's van de Cashel die je NU hebt, op je paard,

en foto's van de grotere Cashel die je hopelijk morgen ontvangt op je paard.

Ben met name benieuwd hoe alles precies zit en hoe beide om het hoofd vallen, en dus het verschil er tussen.
Je detailfoto uit de OP is wat lastig te beoordelen, maar daar lijkt hij misschien voor jou paard net wat te kort te vallen (qua neusflap).

Voor mijn Welsh A heb ik de Yearling, die had ik daarvoor ook, maar hij mocht wel ietsje kleiner en korter van mij, dus bestelde ik een Weanling. Helaas lukte dat dus niet, omdat mijn Welsh dus een echt Welsh A koppie heeft met flink kaakbot, en de rest smal en chique met een dish. Neusflap etc. alles perfect in orde bij die Weanling, maar als je hem niet normaal om het hoofd krijgt en het klittenband niet gesloten krijgt met zo'n uitgesproken kaak, tsja dan past'ie toch echt niet :') voor geïnteresseerden: ik heb hem nog steeds tekoop, zal eerdaags eens een advertentie zetten. Gloedjenieuw.

Voor het absolute perfecte zit zij dus precies tussen die 2 maten in. Dan maar ietsje groter en neusflap ietsje langer....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:11

Dik sudocreme smeren ,dan trekt dit ook heel gauw weer weg

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:16

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:25

dushishoeve schreef:
opala schreef:
Is insmeren met klei geen optie?

Had ik gedaan maar dat gaat eraf na het eten van nat gras smorgens en tijdens drinken.. het is echt haar hele mond/lippen...

Vaak wordt als boosdoener de ochtenddauw + zon er op aangewezen. Combi werkt nl als soort lens en dan is de zonsterkte te hoog voor roze huiddelen. Pas als de dauw weg is naar buiten, maar dat is ook niet altijd practisch bij een paard in een kudde.

Die standaard kapjes bschermen inderdaad niet genoeg, dus of zelf knutselen of grotere kopen. Let op dat als je een graasmasker aanpast, dat het wel eens problemen kan geven met de stevigheid/slijtvastheid van de constructie, en daar komt juist aardig wat druk op te staat ivm over de grond gaan met grazen.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:28

goede tips komen er voorbij, wat ik nog niet gezien heb in de tips in sunblock voor surfers. Dat is heel dik spul bijna klei wat houdt in het water (duh) met factor 100. Via amazon te koop

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:31

3 grote oorzaken van fotosensibiliteit zijn
1) planten in de wei, st janskruid, rode klaver
2) kunstmest, varkensmest te hoge stikstof
3) onbalans in het lichaam en lever.