Jet schreef:Ik deed bij mijn vorige paard de eerste keren een appel in flinke stukken in het water. Die wilde ze dan wel hebben en zo leerde ze het drinken tijdens een wedstrijd. De appel ging gewoon in acht parten. En thuis oefenen met steeds na het rijden die emmer met appelstukken aanbieden, steeds dezelfde emmer, dan ineens zal je zien dat het kwartje valt. Je kan beginnen met weinig water. Het voordeel van appel boven wortel vind ik, dat appel blijft drijven en wortel zinkt, dus met meer water moeten ze dan echt hun hele snuit er in stoppen. Het is altijd handig als ze wel uit een emmer willen drinken, er kunnen zich altijd omstandigheden voordoen waarin ze geen andere manier van drinken tot hun beschikking hebben, ook thuis.
Dat is wel een hele goede inderdaad. Dank voor de tip! We gebruiken altijd al dezelfde emmer voor slobber dus kunnen we die hier ook voor gebruiken. Maar dan nog dribbelt ze eerst achteruit en gaat blazen naar de emmer (nou ja, platte ondiepe bak is het) hahaha. Ze heeft al vaker haar halster en touw gebroken omdat ze dan gaat hangen. Je moet echt haar neus er in drukken voordat ze denkt 'oh wacht dat is mijn slobber/appel'