Medische kosten, wanneer stopt het voor bokt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:19

Ik heb een paard met COPD gehad. 3 jaar lang aan de medicatie. Mijn mening? Begin er niet aan. De winter trok ze prima, maar warme dagen waren wel zwaar voor haar. Achteraf had ik eerder een keus moeten maken, maar 95% van de tijd ging ze goed en was ze vrolijk. Maar die 5% was wel moeilijk.
Bovendien was het een toch wel een hele dure grasmaaier (170 pm).

Wel de liefste overigens.

Katisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:50

Dus het paard heeft voor maart 2017 niet gehoest? Is er een mogelijkheid dat de oorzaak viraal is of allergie op het een of ander en ze door wat zwakkere weerstand lang doorsluimert? Mijn paarden hebben ook een tijd gehoest en benauwd, maar met rust en tijd weer helemaal opgeknapt (na AB/ventipulmin die weinig uitmaakten). Ik vermoed dat er wat heerste, hoorde dat meerdere paarden in de omgeving hoestten.

Geef het lichaam de kans het zelf op te lossen. Ondersteun haar weerstand (metazoa) en echinaforce e.d. En kijk eens kritisch naar het management omtrent huisvesting en voeding, wellicht toch verhuizen om omgevingsfactoren uit te sluiten (allergisch voor eea plantje bijv, hoe hebben ze dat uit kunnen sluiten?).
Ze is prachtig, niet te snel opgeven hoewel ik niet vind dat je de DA moet spekken, maar kritischer kijken naar het beeld dat ze laat zien.