Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jes schreef:Gewoon naar de kliniek en daar er of een elastiekje omheen laten binden om het af te laten sterven, of weg laten snijden.
Onze inmiddels 4 jarige bleek vorig jaar een enorme sarcoid in zijn oor te hebben, elastiekje er omheen, week of twee later was de sarcoid weg.
Ik zou hier echt niet zelf mee gaan rommelen, maar goed mijn man is dan ook DA en doet alles zelf bij onze paarden.
tanjaatjuhh schreef:Eerst formule w er op smeren en dan wela tandpasta werkt veel beter mijne is hem compleet verloren , wel nog paar maand doorsmeren als hij er af valt. zit vaak diep.
Petite schreef:Oei, dat ziet er niet goed uit.. Mijn oude paard had op precies dezelfde plek een sarcoïd. Door de plek en omdat daar aders doorheen liepen kon de zalf van dr. Knottenbelt niet. Ik heb mijn paard laten behandelen bij dierenkliniek Hochmoor in Duitsland en heb daar zeer goede ervaringen mee. Ze hebben ruim rondom de sarcoïd weg gelaserd (zie link voor topic met foto's). Door de laser schroeiden de aderen gelijk dicht. Aanvullend een behandeling met BCG injecties en het is nooit meer terug gekomen.
http://m.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=1867918
Marjoleinvde schreef:Jotoma schreef:Bij mij werd door Utrecht ook sterk afgeraden om bcg injecties te doen omdat t in zn lies zat.
Ja dit probleem heb ik inderdaad vaker gehoord ..
zou averechts werken ?
Hoe heb jij het uiteindelijk opgelost?
Sjolvir schreef:Meld zich ook maar.
1e sarcoid bij mijn paard zat in lies op bovenbeen, vandaar keuze knottenbelt zalf.
(en aantal flessen metacam en legio tubes meristran, flinke rekening en dik half jaar later, was hij weg en wond netjes genezen)
2 e sarcoid op neus, zelfde behandeling.
En nee, de zalf is niet goedkoop, de behandeling is niet goedkoop, de behandeling is niet leuk en niet pijnvrij voor het paard en het is een lange weg....