Help! Pony buigt hoofd tussen benen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:34

Dit doet de haflinger van mijn vriendin ook als ze spierpijn heeft (bijv tijdens de vierdaagse op de wei). Laatst toen ze koliek had deed ze het ook, ze dierenarts vond dit erg vreemd, tot die hoorde dat ze het bij spierpijn ook doet, het is dan haar manier om met ongemak om te gaan. Zij had dus wel degelijk ergens last van en daardoor kon ze zien dat er wat aan de hand was. Ik zou de dierenarts wel laten komen, of op zijn minst even bellen voor overleg!

Drifter

Re: Help! Pony buigt hoofd tussen benen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:35

Niet bellen, laten komen, het is al vanaf woensdag aan de gang en begon na verslikking, dus duidelijk geen gewoon spierpijntje, vooral niet omdat de DA toen al dacht dat er een brokje vast zat.

michelle4684

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 20:39

Ik bel de DA nu! Ik wist niet dat dit zo heftig was! En hij stond er trouwens er gewoon goed bij verder.

michelle4684

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 20:50

Jets schreef:
Dit doet de haflinger van mijn vriendin ook als ze spierpijn heeft (bijv tijdens de vierdaagse op de wei). Laatst toen ze koliek had deed ze het ook, ze dierenarts vond dit erg vreemd, tot die hoorde dat ze het bij spierpijn ook doet, het is dan haar manier om met ongemak om te gaan. Zij had dus wel degelijk ergens last van en daardoor kon ze zien dat er wat aan de hand was. Ik zou de dierenarts wel laten komen, of op zijn minst even bellen voor overleg!

Bedankt voor je reactie! Ik dacht ook dat ze bij een slokdarmverstopping koliekverschijnselen krijgen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:36

Wat heeft de dierenarts gezegd?

michelle4684

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 21:45

Daphne__ schreef:
Wat heeft de dierenarts gezegd?

Hij zei dat het idd met rust over moest gaan, en als het echt niet wil lukken wegspoelen. Het was in ieder geval niet nodig om te komen, de eigenaar van de stal (hadden we gebeld) die kijkt nog ff en als hij er niet goed bij staat worden we meteen gebeld. De DA kende hem en hij zei ook hij belt meteen als er iets is :) Dit was een andere dierenarts trouwens :) bedankt voor jullie reacties! Ik ben weer gerustgesteld!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:03

Dus een dierenarts die jouw paard niet in het echt gezien heeft, hoort dat hij hoest, buigt, schraapt, gaapt etc en vind het niet nodig om langs te komen?

Nouja, ik hoop voor je paard dat er eindelijk eens iets ondernomen gaat worden om hem te helpen. Vanaf woensdag niet in orde en niemand die echt iets doet voor dat dier. Erg sneu.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:11

Heeft pony wel kunnen eten & drinken sinds woensdag? Want anders is het een wonder dat pony nog recht staat. Uitdroging is net zo goed funest. En bij slokdarmverstopping, is antibiotica ivm mogelijke longontsteking vrijwel standaard tegenwoordig. Als pony ivm niet kunnen eten en slokdarm rust geven langere tijd heeft moeten vasten, is een maagzweer ook een mogelijke complicatie, die symptomen ook op koliek lijken.

michelle4684

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 22:19

Daphne__ schreef:
Dus een dierenarts die jouw paard niet in het echt gezien heeft, hoort dat hij hoest, buigt, schraapt, gaapt etc en vind het niet nodig om langs te komen?

Nouja, ik hoop voor je paard dat er eindelijk eens iets ondernomen gaat worden om hem te helpen. Vanaf woensdag niet in orde en niemand die echt iets doet voor dat dier. Erg sneu.

Heyy,
Deze DA komt van dezelfde kliniek en ik heb hem alles uitgelegd. Hij hoest ook niet meer alleen in draf en is verder oke. Iedereen zegt dat het met rust over moet gaan dus ik zou niet weten wat ik nog meer zou kunnen doen.. Het is ook totaal niet zo dat het me niks boeit ofzo, ik was aan het huilen tijdens het bellen :P

michelle4684

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 22:22

tamary schreef:
Heeft pony wel kunnen eten & drinken sinds woensdag? Want anders is het een wonder dat pony nog recht staat. Uitdroging is net zo goed funest. En bij slokdarmverstopping, is antibiotica ivm mogelijke longontsteking vrijwel standaard tegenwoordig. Als pony ivm niet kunnen eten en slokdarm rust geven langere tijd heeft moeten vasten, is een maagzweer ook een mogelijke complicatie, die symptomen ook op koliek lijken.

Ja natuurlijk! Alleen het eerste uur ofzo niet, vanwege de spierverslappers. Hij heeft alleen geen brokken gehad omdat dit nog te grof was maar dit gaan we weer opbouwen. Het gras in de wei is goed en hij gaat nu later naar binnen zodat hij nog veel gras kan eten en dan krijgt hij nat hooi. Hij heeft natuurlijk onbeperkt water.

michelle4684

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 22:25

tamary schreef:

En over dat koliek, ik dacht daar ook aan, vandaar dat ik dit topic opende. Maar de DA zei dat dit niet zo is. De eigenaar van de stal gaat nog een paar keer bij hem kijken en als het niet goed gaat worden we meteen gebeld, hij weet ook wel veel over koliek maar ook andere dingen. Bedankt voor je reactie!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:46

Je bent een beetje onduidelijk in je antwoorden, waardoor wij het als ernstiger interpreteren dan het eigenlijk is... Vandaar dat iedereen wat fel reageert.
Succes met je pony, ik hoop dat ie snel weer helemaal hersteld is :)

aveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 00:23

Dierenarts bellen, zo snel mogelijk. Longontsteking is levensgevaarlijk voor paarden

Tesske1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 03:31

Hoe gaat het nu met je pony, TS?

michelle4684

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 07:07

Rindin schreef:
Je bent een beetje onduidelijk in je antwoorden, waardoor wij het als ernstiger interpreteren dan het eigenlijk is... Vandaar dat iedereen wat fel reageert.
Succes met je pony, ik hoop dat ie snel weer helemaal hersteld is :)

Ja klopt haha, sorry (ik ben 13 :D ). Dankjewel! :)

michelle4684

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 07:08

aveline schreef:
Dierenarts bellen, zo snel mogelijk. Longontsteking is levensgevaarlijk voor paarden

Hij heeft geen longontsteking maar hij had gewoon een brokje in het verkeerde keelgat die nu nog niet helemaal weg is :)

michelle4684

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 07:10

Tesske1 schreef:
Hoe gaat het nu met je pony, TS?

Goed! Hij hoest alleen nog een beetje als je met hem gaat draven dus dat kan nog even niet. :)

michelle4684

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 07:15

Sorry ik was onduidelijk, maar hij heeft geen longontsteking! Hij had alleen een brokje in het verkeerde keelgat woensdag en toen had hij dus een snotneus. De dierenarts is toen geweest en hij kreeg toen spierverslappers. Donderdag was het al veel beter en hoeste hij alleen nog in draf. Gisteren was het al veel beter dan donderdag, maar hij ging dus gapen etc. Daarom starte ik dit topic, toen de DA gebeld. Sorry voor de onduidelijkheid!!