Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jets schreef:Dit doet de haflinger van mijn vriendin ook als ze spierpijn heeft (bijv tijdens de vierdaagse op de wei). Laatst toen ze koliek had deed ze het ook, ze dierenarts vond dit erg vreemd, tot die hoorde dat ze het bij spierpijn ook doet, het is dan haar manier om met ongemak om te gaan. Zij had dus wel degelijk ergens last van en daardoor kon ze zien dat er wat aan de hand was. Ik zou de dierenarts wel laten komen, of op zijn minst even bellen voor overleg!
Daphne__ schreef:Wat heeft de dierenarts gezegd?
Dit was een andere dierenarts trouwens
bedankt voor jullie reacties! Ik ben weer gerustgesteld! Daphne__ schreef:Dus een dierenarts die jouw paard niet in het echt gezien heeft, hoort dat hij hoest, buigt, schraapt, gaapt etc en vind het niet nodig om langs te komen?
Nouja, ik hoop voor je paard dat er eindelijk eens iets ondernomen gaat worden om hem te helpen. Vanaf woensdag niet in orde en niemand die echt iets doet voor dat dier. Erg sneu.
tamary schreef:Heeft pony wel kunnen eten & drinken sinds woensdag? Want anders is het een wonder dat pony nog recht staat. Uitdroging is net zo goed funest. En bij slokdarmverstopping, is antibiotica ivm mogelijke longontsteking vrijwel standaard tegenwoordig. Als pony ivm niet kunnen eten en slokdarm rust geven langere tijd heeft moeten vasten, is een maagzweer ook een mogelijke complicatie, die symptomen ook op koliek lijken.
tamary schreef:Heeft pony wel kunnen eten & drinken sinds woensdag? Want anders is het een wonder dat pony nog recht staat. Uitdroging is net zo goed funest. En bij slokdarmverstopping, is antibiotica ivm mogelijke longontsteking vrijwel standaard tegenwoordig. Als pony ivm niet kunnen eten en slokdarm rust geven langere tijd heeft moeten vasten, is een maagzweer ook een mogelijke complicatie, die symptomen ook op koliek lijken.