rustgevend middel wat net het scherpe er af haalt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

3timesmom

Re: rustgevend middel wat net het scherpe er af haalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:25

ik heb heel goed resultaat met Puur onrust. Al een paar dagen vooraf beginnen geven.
En soms als ze het heel erg heeft geef ik nog wat bach rescue dr bij net van te voren.
Vind datze dr wel alert van blijft maar haalt het scherpe kantje dr af.

Daphnee2091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 15:18

met infocus is mijn paard iets minder gestresst geworden maar het ergste is er nog niet af helaas.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:26

Misschien is het een samenloop van omstandigheden, fris/stapmolen/onbewust gespannen ruiter/ sensibel/hengstig. Noem maar op, remedie is inderdaad gewoon veel doen en met een ander rustig paard erbij en voor alle zekerheid kun je even bloedonderzoek naar tekorten doen. Even wat minderen in de hoeveelheid krachtvoer?? Past je zadel nog goed?? Want het kan ook weglopen voor pijn zijn, onderschat dat aub niet, veel mensen denken daar niet aan maar heb het regelmatig zien gebeuren.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:39

TS: Je snapt dat je je paard met een (restant van) sederende medicatie in het bloed officieel niet mag starten?
Wat zou je er van denken om dit probleem eerst gewoon op te lossen door middel van gewoon goed les voordat je überhaupt er aan denkt om te gaan starten.

Als je thuis al niet eens de bak door komt, ben je er gewoon nog niet klaar voor om ( in het buitenseizoen nota bene) op wedstrijd te gaan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:52

Hoezo kalmerings middel is een symptoom bestrijder en zou je dat niet moeten geven??
Ik vind het juist o.k dat je met een middel de scherpe kantjes er voor een paard af haalt en het dier iets ontspannender is en dat de ervaring die spannend kan zijn wat positiever wird en dus wanneer deze herhaald word het makkelijker is voor het dier. Niks mis mee