Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DatBenIkNou schreef:Ik geloof niet zo in suikerspiegel dalingen bij dit paard, hypo's. Nog nooit gehoord deze verschijnselen bij een paard en ook het niet eten past daar gewoon niet bij. Mensen krijgen dan juist een vreetkick, het lichaam doet dat automatisch? En wat ranja bij een paard van meer dan 600 kilo? Bij een mens zal het dan zelfs maar kort en heel licht stijgen. Nee, ik denk dat hier toch iets anders aan de hand is. Maar wat? Geen idee eerlijk gezegd!
DatBenIkNou schreef:Prednison geeft bij mensen met diabetes juist onregelmatige bloedsuikers, snelle dalingen en stijgingen.
Trees070 schreef:DatBenIkNou schreef:Prednison geeft bij mensen met diabetes juist onregelmatige bloedsuikers, snelle dalingen en stijgingen.
Ja weet het, maar we moesten iets . En de aanvallen waren al voordat we met prednison zijn gestart.
De bloeduitslagen gaven aan. wormen, maar dat is uitgesloten . Of een tumor , dit zou kunnen als er sprake is van Cushing , of een chronische ontsteking.
Zoals het nu lijkt doet de prednison helaas niks , dus wijst het ook niet op een chronische ontsteking.
cam schreef:Ik herken het ook, paard kwam wat mager bij ons at wisselend en lag vaak en lang in de wei. Soms wel meer dan een uur.
Behandeling gestart voor maagzweren en na twee weken al duidelijke verbetering. Nu zijn we aan het afbouwen met de medicijnen en zie ik hem na 6 weken medicijnen al weken niet meer liggen. Buiten dat half uurtje siësta in het zonnetje.
Dat ze nu eet wil niet zeggen dat er geen maagzweren meer zijn. Deze verdwijnen echt alleen maar met de juiste medicijnen.
Daantjuh88 schreef:Ik ben benieuwd wat er uit de testen komt. Kan het misschien te maken hebben met het hoge eiwit gehalte in het gras op dit moment? Dat hij daar niet lekker op reageert? Misschien een paar dagen binnen houden, aan de hand mee stappen en in beweging houden en kijken of het dan beter gaat. Dan weet je in elk geval hoeveel die eet en wat hij eet.
wiifke schreef:Ik zou dit paard opladen en naar de kliniek. Er wordt volgens mij nu maar wat aangerommeld door de dierenarts omdat hij het niet weet, lijkt mij juist dat hij dit paard dan door moet sturen ipv er allemaal kuurtjes in te gooien en alsnog geen verbetering te zien.
Trees070 schreef:Mist schreef:Ik herken dit gedrag. Mijn paard had ook zandkoliek en is daarvoor behandeld (veel fynadyne etc) na een tijdje begon ze ook (smiddags) plat in de wei te liggen, daarnaast om de 2 wkn zo'n beetje een aanval gaskoliek. Daarnaast wilde ze op stal snachts juist niet meer gaan liggen om te slapen.
Ze bleek maagzweren te hebben. Na een week op abler (gastroguard) stopte dit gedrag en stoptje ook de gaskolieken.
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp uit jouw verhaal dat jouw paard af en toe plat gaat, maar in ons geval tig x op een dag.
Gisteren overdag in de wei 2 x rond 18.00 uur op stal gezet en vanaf 18.45 uur achter elkaar plat liggen. Tot aan vanochtend 8 uur aan toe. Er komt goede ontlasting en af en toe laat ze goede winden. Helaas mag ze even niets tegen de pijn hebben , omdat ze predsolon krijgt.
Straks komt dierenarts weer en gaan we verder kijken.