Vage kreupeleheid. Advies gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 07:01

TS: als eerst wat naar voor jou! Niemand wilt dat het paard kreupel loopt en zeker naar dat je niet weet wat het is.

Helaas kan ik jou geen advies geven maar kom ik nu zelf met een vraag invallen op dit topic:

Namelijk, mijn pony loopt ook lichtelijk kreupel. En ik wil in dit lopende topic graag advies vragen.

De situatie:

Mijn pony loopt onregelmatig en ik weet niet waardoor het komt. Het is aan een van de voorbenen maar niks is warm of dik, geen wondje en ook niet gevoelig als ik er aan kom. Ik merkte het al toen ik hem uit de wei haalde dat hij een paar passen kreupel liep, hij heeft gevoelige hoeven dus heb deze eerst uitgekrabt want misschien zat er een steentje in. Aan de longe op het harde was hij echt kreupel. Op het zachte minder maar je zag het nog steeds.

Ik weet dat jullie geen DA zijn, maar bokt heeft mij al een hele hoop goede adviezen gegeven dus misschien nu ook wel.

Zal ik hem gewoon op rust laten staan en even elke dag kijken hoe hij loopt of wat anders?

Hieronder een filmpje die mijn moeder heeft gemaakt, hoe hij in de draf aan de longe loopt in de bak. Ik zal straks nog een filmpje maken hoe hij loopt op het harde.

Ik heb al overlegd met mijn osteopaat en die komt morgen ochtend kijken. Als de kreupelheid erger wordt of niet minder dan ga ik zeker naar de kliniek. Zelf hoop ik op een diep zittende hoefzweer, dat als die er uiteindelijk uitgesneden kan worden het ook over is. Helaas heb ik daar niks over te zeggen.. Pijn in de wei heeft hij geloof ik niet echt, Teminste hij rende keihard naar de rest van de kudde toe toen ik hem terug zette in de wei.

https://youtu.be/jK2TQA2SxR0

jesss_amigo

Re: Vage kreupeleheid. Advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 09:46

Erg druk op de kliniek maar maandag een afspraak! Vervoer ook geregeld. Laat het maar snel maandag zijn!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:29

Wat goed TS dat je naar de kliniek gaat! Hopelijk kunnen ze je snel vertellen waar het manken vandaan komt en kan je gericht behandelen. Veel sterkte maandag en houd je ons op de hoogte?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:33

bontejames schreef:
TS: als eerst wat naar voor jou! Niemand wilt dat het paard kreupel loopt en zeker naar dat je niet weet wat het is.

Helaas kan ik jou geen advies geven maar kom ik nu zelf met een vraag invallen op dit topic:

Namelijk, mijn pony loopt ook lichtelijk kreupel. En ik wil in dit lopende topic graag advies vragen.

De situatie:

Mijn pony loopt onregelmatig en ik weet niet waardoor het komt. Het is aan een van de voorbenen maar niks is warm of dik, geen wondje en ook niet gevoelig als ik er aan kom. Ik merkte het al toen ik hem uit de wei haalde dat hij een paar passen kreupel liep, hij heeft gevoelige hoeven dus heb deze eerst uitgekrabt want misschien zat er een steentje in. Aan de longe op het harde was hij echt kreupel. Op het zachte minder maar je zag het nog steeds.

Ik weet dat jullie geen DA zijn, maar bokt heeft mij al een hele hoop goede adviezen gegeven dus misschien nu ook wel.

Zal ik hem gewoon op rust laten staan en even elke dag kijken hoe hij loopt of wat anders?

Hieronder een filmpje die mijn moeder heeft gemaakt, hoe hij in de draf aan de longe loopt in de bak. Ik zal straks nog een filmpje maken hoe hij loopt op het harde.

Ik heb al overlegd met mijn osteopaat en die komt morgen ochtend kijken. Als de kreupelheid erger wordt of niet minder dan ga ik zeker naar de kliniek. Zelf hoop ik op een diep zittende hoefzweer, dat als die er uiteindelijk uitgesneden kan worden het ook over is. Helaas heb ik daar niks over te zeggen.. Pijn in de wei heeft hij geloof ik niet echt, Teminste hij rende keihard naar de rest van de kudde toe toen ik hem terug zette in de wei.

Hoi bontejames, het best is om zelf een topic aan te maken. Is ook wel zo netjes naar TS toe. Vervelend dat je paardje ook kruipel is. Je kan het even aankijken, maar als je geen verbetering ziet binnen een week zou ik een DA bellen.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:49

Weidebloem schreef:
bontejames schreef:

De situatie:

Hoi bontejames, het best is om zelf een topic aan te maken. Is ook wel zo netjes naar TS toe. Vervelend dat je paardje ook kruipel is. Je kan het even aankijken, maar als je geen verbetering ziet binnen een week zou ik een DA bellen.

Dacht dat het juist de bedoeling was geen dubbele topics te openen... Zit nog niet zo heel lang op bokt dus sorry als dat zo over kwam. Zoals ik al had geschreven vind ik het ook erg vervelend voor TS. Heb nu een eigen topic geopend.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 15:00

Weidebloem schreef:
Wat goed TS dat je naar de kliniek gaat! Hopelijk kunnen ze je snel vertellen waar het manken vandaan komt en kan je gericht behandelen. Veel sterkte maandag en houd je ons op de hoogte?

Ja ik laat het zeker weten!

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 16:56

Net terug van de kliniek.
Aan de buitenkant kon Willem ook niet zo veel zien. Op de harde volte liep ze wel duidelijk beter. Dus toen der voet verdoofd even wachten en weer gekeken. Duidelijk verbetering dus op naar de rontgenkamer.
Daar was wel het een en ander te zien..
haar hoefbeen was niet mooi rond aan de onderkant. Hij vermoed dat daar een ontsteking zit dus ben ik naar huis gestuurd met ontstekingsremmers voor 10 dagen en 2 weken rust. Daarna zou ze goed moeten lopen.
Máár.... ook zag haar straalbeen er niet heel mooi uit. Ze had zogenoemde "lollypops". Verhoogde kans op HKO dus...
mocht ze over twee weken niet goed lopen moet ik terug en gaan we in dit gebied verder kijken.

Dus een beetje met een dubbel gevoel naar huis. Hij zei dat het geen belemmering hoeft te zijn in haar sportcarrière maar dat het wel iets is om rekening mee te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:22

Oh dat is inderdaad een dubbele uitslag.....
Hopelijk is ze met 2 weken weer opgeknapt. Veel succes!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 06:10

Inderdaad een uitslag met een dubbel gevoel, je weet immers niet wat het in de toekomst gaat doen.
Maar vooralsnog goed toch.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 06:22

Voor nu ben ik zeker opgelucht. Mijn beste vriendin heeft voor het weekend veel slechter nieuws gehad...
maar dat hoefkatrol is wel een dingetje wat door mijn hoofd spookt. Ik heb haar immers gekocht voor de springsport.. maar voor nu is het gewoon even afwachten hoe alles loopt.
Aan de andere kant is het miss maar beter ook dat ik het weet zodat ik voorzorgsmaatregelen kan nemen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 06:30