nierfunctie van 25% bij mijn paard geconstateerd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:16

Wat erg voor jullie. Jehad ditpaard pas 8 maanden? Was hij van het begin af aan al ziek? hoe ontstaat nierschade,soms door vergiftiging bijv.door chemicalien,foute medicijnen,uitdroging?Kwam je paard regelrecht uit Spanje? Is het onmogelijk dat hij nog weer opknapt? En dan bedoel ik door de natuur,niet door dialyse want ik denk dat voortdurende dialyse zoals bij mensen inderdaad niet gaat voor een paard.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:19

Lemonhope schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag de uitslag van de tests van dierenkliniek roosendaal en dierenkliniek antwerpen gehad. Ze kunnen niks meer voor mij betekenen en geven mijn paard nog 4 tot 8 weken. Hij is al te ver beschadigd en is onomkeerbaar. Omdat dit heel weinig voor komt komen ze vaak in een te laat stadium er achter en is er niks meer te doen. Ik ga hem maar lekker verwennen en een fijne tijd geven en uitzoeken hoe mijn maatje een waardig afscheid krijgt. Second opinion heeft geen zin meer denk ik want er hebben nu 2 klinieken los van elkaar gekeken en concluderen allebei het zelfde.
Bedankt voor het meedenken

Sterkte, maar als zijn nieren flink beschadigd zijn dan is het afscheid nemen onvermijdelijk.

suikermeisje

Re: nierfunctie van 25% bij mijn paard geconstateerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:57

Heel veel sterkte voor jou. Voor het paard is dit de beste keuze die je kunt maken. :(:)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:06

anjali schreef:
Wat erg voor jullie. Jehad ditpaard pas 8 maanden? Was hij van het begin af aan al ziek? hoe ontstaat nierschade,soms door vergiftiging bijv.door chemicalien,foute medicijnen,uitdroging?Kwam je paard regelrecht uit Spanje? Is het onmogelijk dat hij nog weer opknapt? En dan bedoel ik door de natuur,niet door dialyse want ik denk dat voortdurende dialyse zoals bij mensen inderdaad niet gaat voor een paard.

Nierschade is helaas onomkeerbaar en vaak kom je er pas laat achter dat er iets mis is.
En als de diagnose gesteld word is het vaak al te laat.
Maar grote kans natuurlijk dat het dier al ziek was toen het bij TS kwam.

Ik had het met mijn kat die ik helaas toen ook moest laten inslapen.

Trieste zaak.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:09

|( Dat is heftig nieuws. Sterkte ermee. Hopelijk lijdt hij straks niet te veel.
Misschien kan je als allerlaatste optie nog eens uiten je kader kan denken en contact opnemen met Den Hoek, Erik Laarakker. Holistische benadering. Anders is afscheid nemen van je kanjer wel zo paardwaardig om verder lijden te besparen. ;(

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:38

Ah wat ontzettend naar om te lezen! Ik denk dat het (hoe moeilijk ook) het beste is om nog van elkaar te genieten. Heel veel sterkte! Y;(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:45

Dit komt niet vaak voor bij paarden,weet je de oorzaak?Heel verdrietig voor je,wat een pech!

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 06:34

geerke schreef:
Dit komt niet vaak voor bij paarden,weet je de oorzaak?Heel verdrietig voor je,wat een pech!

Euhhh, best wel erg veel.... Het komt minder voor dat een DA nierfalen herkent...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 06:43

:(:) wat een verdrietig nieuws. Je hebt nu 3 opinies van verschillende artsen en klinieken en die zijn eensluidend.
Veel sterkte,

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 07:30

Wat een vervelend nieuws... Heel veel sterkte en geniet nog even van de paar laatste weken!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:23

Maar dit moet toch een oorzaak hebben?Het kan ook door een infectie komen,nierfalen komt zelden voor bij een paard...daar blijf ik bij.Slechte nierfunctie vaker maar is niet omontkeerbaar.Heeft dit paard op ontstekingsremmers gestaan,bergen krachtvoer of graan gehad,een worminfectie?Iets moet toch de oorzaak zijn?Hoewel ik in dit stadium er een hard hoofd in heb dat het te genezen is...

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:29

Bij mijn kat is 2 jaar geleden nierfalen geconstateerd. Is een pers van nu 14 jaar. Geef hem biologisch chinees vingerhoedskruid. Nu rent ie nog steeds het huis door ondanks dat ie al opa is.
Op Facebook zag ik dat mensen met ppid paarden met nierproblemen ook rehmannia geven ( Chinees vingerhoedskruid ). En deze het hier goed op doen.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:59

tylando schreef:
Bij mijn kat is 2 jaar geleden nierfalen geconstateerd. Is een pers van nu 14 jaar. Geef hem biologisch chinees vingerhoedskruid. Nu rent ie nog steeds het huis door ondanks dat ie al opa is.
Op Facebook zag ik dat mensen met ppid paarden met nierproblemen ook rehmannia geven ( Chinees vingerhoedskruid ). En deze het hier goed op doen.

Ik zou heeel erg oppassen met vingerhoedskruid. Kruid is nl. in te grote hoeveelheid dodelijk. Het tast het zenuwstelsel aan. Fijn dat het voor je kat werkt maar niet een kruid om zelf zomaar mee te gaan dokteren!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:29

Met vingerhoedskruid heb je gelijk.. de Chinese versie is niet hiermee vergelijkbaar. word gebruikt voor medicatie en homeopathie.
Zit veel verschil in..

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:45

tylando schreef:
Met vingerhoedskruid heb je gelijk.. de Chinese versie is niet hiermee vergelijkbaar. word gebruikt voor medicatie en homeopathie.
Zit veel verschil in..

A gelukkig! Schrok er al van. De Europese vingerhoedskruid, digitalis, werd vroeger veel toegepast in de geneeskunde, maar in minimale hoeveelheid.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:39

Allereerst ben ik benieuwd hoe ze hebben vast gesteld dat de functie van de nieren niet meer kan verbeteren. 25% klinkt mij nog niet als rampzalig. Als je nagaat dat je met 1 nier prima kunt leven (kunt 1 weggeven) pas onder de 50% wordt het zichtbaar in het bloed. Misschien kun je met voeraanpassingen en toevoegingen nog een heel eind komen.

Misschien dat je wat aan dit topic hebt.

[MD] Mensen op bokt met een paard met nier problemen???

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:54

Weidebloem schreef:
tylando schreef:
Zit veel verschil in..

A gelukkig! Schrok er al van. De Europese vingerhoedskruid, digitalis, werd vroeger veel toegepast in de geneeskunde, maar in minimale hoeveelheid.

Digitalis word nog steeds gebruikt bij hartproblemen

Lemonhope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 08:12

hallo,
mijn paardje stond al in nederland ik heb hem ook hier gekocht. hij plaste vanaf het begint af aan al erg veel. alleen mijn dierenarts zei steeds dat daar niks mis mee was en dat het wel mee zou vallen uiteindelijk werd het zo erg dat zijn eigen stal en die van de buurvrouw na 1 nachtje al zeiknat was. en toen kon mijn dierenarts er niet meer onderuit dat we verder moesten zoeken dan hij drinkt gewoon veel. na t bloed onderzoek bleek het echter al te laat. en ik heb nog met de kliniek gesproken en hun zieden ook tegen mij dat het zo weinig voorkomt dat als ze er achter komen het meestal al te laat is. ze geven hem nog 4 weken. en in die tijd zou zijn lichaam het langzaam gaan begeven. hij is al erg vermagerd. dus voor mijn paardje is helaas de tijd gekomen om te gaan. zo vroeg hij is net 10 jaar geworden. :n

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:47

TS, ik lees niet uit je bericht wat je beslissing is mbt je paard en de tijd die hij nog zou hebben? Of ik lees niet goed tussen de regels door...
Sterkte in ieder geval.