Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lemonhope schreef:Hallo allemaal,
Ik heb vandaag de uitslag van de tests van dierenkliniek roosendaal en dierenkliniek antwerpen gehad. Ze kunnen niks meer voor mij betekenen en geven mijn paard nog 4 tot 8 weken. Hij is al te ver beschadigd en is onomkeerbaar. Omdat dit heel weinig voor komt komen ze vaak in een te laat stadium er achter en is er niks meer te doen. Ik ga hem maar lekker verwennen en een fijne tijd geven en uitzoeken hoe mijn maatje een waardig afscheid krijgt. Second opinion heeft geen zin meer denk ik want er hebben nu 2 klinieken los van elkaar gekeken en concluderen allebei het zelfde.
Bedankt voor het meedenken

anjali schreef:Wat erg voor jullie. Jehad ditpaard pas 8 maanden? Was hij van het begin af aan al ziek? hoe ontstaat nierschade,soms door vergiftiging bijv.door chemicalien,foute medicijnen,uitdroging?Kwam je paard regelrecht uit Spanje? Is het onmogelijk dat hij nog weer opknapt? En dan bedoel ik door de natuur,niet door dialyse want ik denk dat voortdurende dialyse zoals bij mensen inderdaad niet gaat voor een paard.
Dat is heftig nieuws. Sterkte ermee. Hopelijk lijdt hij straks niet te veel.
wat een verdrietig nieuws. Je hebt nu 3 opinies van verschillende artsen en klinieken en die zijn eensluidend. tylando schreef:Bij mijn kat is 2 jaar geleden nierfalen geconstateerd. Is een pers van nu 14 jaar. Geef hem biologisch chinees vingerhoedskruid. Nu rent ie nog steeds het huis door ondanks dat ie al opa is.
Op Facebook zag ik dat mensen met ppid paarden met nierproblemen ook rehmannia geven ( Chinees vingerhoedskruid ). En deze het hier goed op doen.
tylando schreef:Met vingerhoedskruid heb je gelijk.. de Chinese versie is niet hiermee vergelijkbaar. word gebruikt voor medicatie en homeopathie.
Zit veel verschil in..
Weidebloem schreef:tylando schreef:Met vingerhoedskruid heb je gelijk.. de Chinese versie is niet hiermee vergelijkbaar. word gebruikt voor medicatie en homeopathie.
Zit veel verschil in..
A gelukkig! Schrok er al van. De Europese vingerhoedskruid, digitalis, werd vroeger veel toegepast in de geneeskunde, maar in minimale hoeveelheid.