Edit: meerdere jaren en ieder jaar.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

...) Kwam ook nooit wat uit. Prima paard, niks mis mee, geen tekorten te zien. Behalve dan het tekort aan vetjes en spieren en fut en teveel rib en andere uitstekende delen....

Rocamor schreef:Ik heb ook meerdere jaren bloedonderzoek gedaan aan een schraal paard (speciaal voor Geerke: prima ontwormd...) Kwam ook nooit wat uit. Prima paard, niks mis mee, geen tekorten te zien. Behalve dan het tekort aan vetjes en spieren en fut en teveel rib en andere uitstekende delen....
Ik heb overigens begrepen dat je beter in haar kunt onderzoeken naar tekorten in mineralen en sporenelementen.
KBK, ik ben sowieso tegen standaardzinnetjes. Niet elk paard kan dekenloos, niet elk paard kan zonder bijvoeding, niet elk paard kan ijzerloos, niet elk paard kan whatever. Het zijn individuen en zo moeten we ze ook bekijken. Vind ik
maar TS schrijft dat hij nu weer ontwormd moet worden...dat is dus nog niet gedaan.En ik weet niet wanneer de laatste ontworming is geweest.
Annoya schreef:Eind januari is hij ontwormd met pramox. We gaan einde deze maand weer ontwormen. De stalhouder wil hem niet meer brok geven, want alle paarden ook rijpaarden doen het goed op 0,5 kilo brok per dag + onbeperkt hooi en voordroog op de wei.
Ik geef hem nu geregeld gekookt lijnzaad omdat het weitje (in mijn ogen paddock) kort gras heeft en ik niet het risico wil lopen op zandkoliek. Ik zat zelf te denken aan een muesli die ik kan mengen met de lijnzaad.
Dat een tweejarige max. 2x per week licht gelongeerd wordt... Ik snap dat het in de KWPN wereld gek is, omdat daar gebruikelijk een jong dier in de opfok te doen en weer op te halen als het een 3 jarige is. Maar in de westernsport is het niet heel gek. Sommige western mensen verklaren mij voor gek dat ik hem niet al als jaarling in-hand geshowd heb en vinden het ook normaal om 2 jarige zadelmak te maken.
Wat dat aan gaat kies ik een middenweg.
als ze wil stoppen, stoppen we