Ik heb afgelopen zomer een vriendin laten komen met balancepads op stal. Sommige paarden hadden echt moeite met hun balans te vinden. Andere paarden gingen wiegen en ontspanden.
Het doet dus wel degelijk iets met je paard.
Juut
Geplaatst: 01-02-20 18:10
Juut schreef:
Ik ben benieuwd naar mensen die er mee verder zijn gegaan, of en welke langere termijn effecten ze hebben opgemerkt?
Ik heb het nu alleen nog gezien als in the moment paard even bewust maken van propriocepte, stukje ontspanning bieden.
Anoniem
Geplaatst: 02-02-20 10:03
Ik gebruik dit voor mijn pony met ataxie maar dan wel de budgetvariant van fysiosupplies. Het is idd een stukje bewustwording op het moment zelf. Hij wordt wel steeds beter in het vinden van zijn balans op die pads maar echt verschil op langere termijn merk ik niet.
freetorun
Geplaatst: 02-02-20 10:44
Ik zou eens kijken naar de speelmatten van Ikea. Die hebruik ik hier ook voor veel balans training en ontspanning (door het wiegen) en zijn voordelig en best duurzaam
Ik gebruik al jaren de pads van Theraband, zoals Wendy heeft laten zien voor ze haar eigen pads ontwikkelde. Ik gebruik ze vaak als ik wat weinig tijd heb, even opwarmen en dan op de pads. Of het echt effect heeft mbt balans weet ik niet, maar alle pony's staan er graag op.
faunty
Geplaatst: 02-02-20 11:03
Ik gebruik idd ook de pads van Theraband, en die werken echt dikke prima. Ik gebruik ze in 2 ‘manieren’ 1. Ondersteuning bij de training. Het maakt aanspraak op de proprioceptie het ‘reset’ de sensoren waardoor het weer opzoek gaat naar een fijne 0 stand. Vergelijk het met het uitstrekken nadat je hebt geslapen, je geeft je lijf even een wake up call en zo kan het weer vers beginnen. Het neurologisch leerproces wordt hierdoor bevorderd
2. Sommige paarden met ongemakken in het lichaam vinden het fijn om voor, of na de training even op de pads te staan om te ontspannen