Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Babootje schreef:Kan ook een zwelling zijn rondom de wervel (waardoor het iets omhoog drukt) als gevolg van het vastliggen.
Ik zou ermee naar de kliniek gaan en ernaar laten kijken en indien nodig een fotootje maken.
HIer op bokt kunnen we er ook niet "in" kijken.
NB: ik vind het altijd zo bijzonder dat mensen naar osteo's en fysio's gaan zonder te weten wat er precies aan de hand is.
Babootje schreef:Ik zou even wachten met het aanpassen van het zadel trouwens. Tot je weet wat het is en of ze er last van heeft.
Olympia96 schreef:Even ter gerustelling, mijn paard had het ook exact op die plek nadat ze had vastgelegen. Is inderdaad iets wat niet hoort, waar ze wel last van hebben (mijne liep gewoon door onder het zadel) en wat de osteopaat in een paar seconden opgelost heeft.
Babootje schreef:Ik zou even wachten met het aanpassen van het zadel trouwens. Tot je weet wat het is en of ze er last van heeft.
noorbeek1234 schreef:Helaas kan ik daar niet mee wachten, aangezien deze afspraak al erg lang staat omdat mijn zadelpasser heel veel klanten heeft. Ik ga hem nu niet meteen op de foto zetten. Natuurlijk heb ik al contact gehad met mijn DA die zelf ook beschikt over röntgenapparatuur en dus aan huis foto's kan maken. Dus naar een kliniek gaan hoeft sowieso (nu) niet. Zij zegt zelfs dat ik eerst de osteo erbij moet halen en als deze het niet verholpen krijgt moet ik aan de bel trekken. Deze redenering lijkt me eigenlijk best logisch.
funnyhorses schreef:Daarom heb ik er toen niks aan laten doen omdat mijn paard met zoveel kwalen aan het kampen is. Zo'n wervel komt niet zomaar omhoog nml.
Mij lijkt als het door bijv. vastliggen komt dat ze dan wel pijn eraan kunnen hebben omdat zo'n wervel dan met geweld eruit gedrukt is. Organen doen meer dan wij denken en weten.
noorbeek1234 schreef:Babootje schreef:Ik zou even wachten met het aanpassen van het zadel trouwens. Tot je weet wat het is en of ze er last van heeft.
Helaas kan ik daar niet mee wachten, aangezien deze afspraak al erg lang staat omdat mijn zadelpasser heel veel klanten heeft.
tarek schreef:Is gewoon een wervel iets verdraait, komt vaker voor bij rare bewegingen als bijv vast liggen, vallen. Fysio, osteo,chiropractor kunnen dit verhelpen. Zeker bij jonge slappe paarden is zoiets gauw gebeurd. Heeft met zadelpasser niks te maken. Rug blijft ansich hetzelfde .
noorbeek1234 schreef:Dat zadelpasconsult gaat door. Als blijkt dat hij last heeft van die wervel ga ik er alsnog niet op rijden, maar als het zo verholpen is heb ik tenminste een goed passend zadel. En als je het topic een beetje doorgelezen had zag je dat maandag de zadelmaker komt en dinsdag meteen de osteo.
noorbeek1234 schreef:Olympia96 schreef:Even ter gerustelling, mijn paard had het ook exact op die plek nadat ze had vastgelegen. Is inderdaad iets wat niet hoort, waar ze wel last van hebben (mijne liep gewoon door onder het zadel) en wat de osteopaat in een paar seconden opgelost heeft.
En zie je dan ook meteen dat de wervel weg is?