Wat geef je een spieropbouwend paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Re: Wat geef je een spieropbouwend paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 07:01

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 12:08

Janique29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:25

Ik zou vooral nog niet beginnen aan al die extra middeltjes en supplementen. Als je paard nu nog wat dik is, dan kan hij inderdaad nog even vooruit. Daarna zou ik beginnen met een sportbrok of sportmuesli.

Het gelijk beginnen aan supplementen is zoals je tegenwoordig de instagrammende sportschool junkies ziet. Die beginnen maar gewoon het sporten op te bouwen en eiwitshakes te drinken en denken er dan te komen. Zo werkt het bij mensen niet en ook bij paarden niet. Gezond spiermassa opbouwen moet je vanuit een goed gebalanceerd dieet doen en niet zo snel mogelijk willen bereiken met hulpmiddeltjes.

Mocht je paard aan een goed gebalanceerd dieet niet genoeg hebben, dan kun je supplementen bij gaan voeren. Qua voer raad ik zelf het voer van Pavo aan. Wij voeren thuis de sportbrok van Pavo en bij 2 matig intensieve trainingen en 2 intensieve trainingen per week doen ze het daar erg goed op.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:30

Hier goeie ervaringen met myoplast ( bij meerdere paarden). Natuurlijk moet je daarnaast correct trainen, maar mijn ervaring is dat het zeker ondersteund. Ik geef het nog steeds als onderhouddosis. Hier twee foto's van mijn paard om te zien hoe die veranderd is in een jaar. Afbeelding
Afbeelding