Helaas geen foto waar je de verhouding wat kan zien. Had hem eigenlijk op mijn hand moeten leggen. Hij is door de midden gesneden in de lengte.
Best behoorlijk gat dat er is ontstaan. Enkel het bovenste stukje komt boven het tandvlees uit.
@ Jet, in principe mag ze gewoon alles eten. Alleen ze eet echt heel slecht. Afgelopen nacht een deken op gedaan (draagt ze anders nooit) en ik was er blij om want ze stond te rillen als een rietje vanmorgen
Ze had weinig gegeten, en dan is er ook geen motor om warm te blijven. Vannacht maar op stal gezet (tot zeer groot ongenoegen van pony, stalverbouwing
). Ze krijgt alle soorten hooi aangeboden, maar eet echt weinig. Heb haar toch maar op het gras gezet, dat gaat er wel in als koek
Maar vond ik een beetje eng omdat ze nog niet op het gras heeft gestaan vanwege deze ingreep die eraan kwam en vanwege 2x koliek en haar buikje wat rust gunnen. Maar ja, ze moet wel eten.
Ze krijgt nu metacam, ongeveer een week, en mag ik mee stoppen als ze echt goed eet. Ik geef haar 2x per dag slobber (ook om wat warms binnen te krijgen) en vanmiddag heeft een stalgenootje haar ook nog wat gegeven
Spoelen met een tuinslang mag als dat lukt, maar hoeft niet. Ik heb het nog niet geprobeerd. Vanavond gooide ze er wel een propje hooi uit. Ze stinkt nog niet enorm, dat kan ze wel gaan doen komende tijd. Ik kan mij de geur herinneren van een paard op stal waarbij snijtanden waren getrokken, wat een lucht
@ Fiorile, metacam is inderdaad ook pijnstiller en ontstekingsremmer
Ik hoop dat ze snel weer voldoende eet. Qua gedrag is er niets mis trouwens. Het is nog steeds een heel wilde woeste shet die boos is dat ze niet mee mag met de groten en dat ze op stal moet blijven
En ze ging behoorlijk af net in de paddock. Dus dat zit goed gelukkig! Gisteren is ze ook mee wezen wandelen, volle draf voorop en ik moest echt mijn best doen haar te houden.