Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
NenaC schreef:het kan ook zijn dat de hoefsmid hem niet correct bekapt/ beslagen heeft, hoe oud is je paard? En als je hem gewoon eens een paar weken vrij geeft, en kijken wat hij dan doet?
het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat struikelen door de lever komt, dan verwacht je eerder andere problemen.
plopkoeken schreef:Spatter : Elke smid die we ondertussen gehad hebben, heeft een echte opleiding tot smid gevolgd. Ik zal meteen eens kijken of ik een recente foto heb waar je iets op kan zien, anders zet ik er vanavond eentje op.
Niet banketstaaf bedoelt, maar je zou pas ten einde raad moeten zijn als je aaaaaaalles hebt laten onderzoeken en er komt niks uit. plopkoeken schreef:Bigone : Dat kan inderdaad zo zijn maar is natuurlijk moeilijk te zeggen als je niet veel van hoeven kent. En uiteraard heb ik ondertussen al een pak geld uitgegeven aan hem de laatste tijd en ook al veel meer dan naar een dierenkliniek gaan zou kosten maar dat zijn nu eenmaal dingen die je op voorhand niet kan weten, het had evengoed wel opgelost kunnen zijn.
Zijn jullie iets met een filmpje waarop hij loopt ?
Goof schreef:plopkoeken schreef:Bruintje : hij loop inderdaad achteraan niet hoe het hoort, dat is ook wat de osteopaat zei dat hij daarom vooraan struikelt. hij heeft links achter een ontsteking op zijn sprong.

Babootje schreef:Och meisje. Goedkoop is vaak "duurkoop". De kans dat je je paard veel slechter hebt gemaakt dan hij was toen hij begon met struikelen - doordat je hem toch bent blijven belasten - is groot.
Intussen heb je al best wat kosten gemaakt. Zo zonde.
Een kreupelheidsonderzoek alleen is echt niet zo heel duur. En je kunt van daaruit altijd nog besluiten wat je doet: behandelen of voorlopig op rust zetten. In de kliniek kunnen ze ook naar het hoefbeslag kijken.
Stral schreef:Gewoon foto's laten nemen en een degelijk dierenarts laten kijken, geen smid, geen alternatieveling, eerst kijken wat je zwart op wit kan vinden, en dan pas daarna verder gaan kijken
Van waar in België ben je? Ik zou Merelbeke nu ook niet per sé aanraden voor zoiets, zeker omdat jij nu ook al niet erg sterk in je schoenen lijkt te staan en het allemaal wat nieuw is met je eerste eigen paard enzo? Genoeg goede dierenartsen in ons landje hoor!
Zag de Heindonk staan, dan is Merelbeke iig erg ver. Weet niet direct iemand uit die buurt specifiek... Qua kliniek zou ik eerder naar Moerbeke dan naar Gent gaan sowieso, qua reistijd maakt het niet veel uit denk ik voor jou. Maar er moet wel iets dichterbij zitten, eventueel topicje voor openen? Ik heb nog een (dure) VA uit Limburg bij ons thuis gehad maar ben zijn naam vergeten... Stral schreef:Had mijn post net aangepast met wat vertraging, sorryZag de Heindonk staan, dan is Merelbeke iig erg ver. Weet niet direct iemand uit die buurt specifiek... Qua kliniek zou ik eerder naar Moerbeke dan naar Gent gaan sowieso, qua reistijd maakt het niet veel uit denk ik voor jou. Maar er moet wel iets dichterbij zitten, eventueel topicje voor openen? Ik heb nog een (dure) VA uit Limburg bij ons thuis gehad maar ben zijn naam vergeten...
Ofwel eens pb sturen naar Izzy19 van hier, zij kent wel iemand uit die buurt denk ik!