Paard hoest en geen neusuitvloeiing, pompt met lichaam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IrishCold

Re: Paard hoest en geen neusuitvloeiing, pompt met lichaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 20:40

Hij krijgt ook al alleen vitamine en minerale brok van vitalbix

Tyrcanol ga ik zeker volgen!

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 17:14

2 weken geleden heeft mijn paard homeopatische korrels gekregen. Sinds zaterdag amper nog pompen en hoesten.
Vanochtend stond ie weer iets te pompen. Ik snap er niks van. Dagen amper wat te zien en vanochtend dus weer raak. Ook meer hoesten.

Zit toch aan bloedonderzoek te denken.

IrishCold

Re: Paard hoest en geen neusuitvloeiing, pompt met lichaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 17:17

Geerke , pompte die van jou ook constant? Ventipulmin is nu 2 dagen op. Zal het hoesten en pompen juist zijn omdat het nu begint te werken?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 21:33

kan ook allergisch zijn voor pollen.mijn tinker word in mei ook heel benauwd en hoesten. als ze 1 keer benauwd is dan blijft ze dat de hele zomer. als ze dan in november een corticospuit krijgt [prednison] icm met resupulmin/ventipulmin dan word het weer beter en dan heeft ze de wintermaanden nergens last van.
dit word mijn 3de zomer met haar heb haar nu vanaf 24 april aan de flixotide puffer. tot nu toe is ze nog niet benauwd en mijn bedoeling is om haar daar het hele pollenseizoen aan te houden. je verwacht bij een paard met pollenaallergie tranende ogen, en hoofdschudden.dat doet ze verder niet. im zou haar wel aan de kuil houden. ik weet niet hoe die van jou pompt, maar mijn tinker was echt naar om te zien. ze kon dan ook echt piepen en reutelen. was net een kikker te kwaken soms. en trok echt de flanken op. echt een naar gezicht :(

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:24

IrishCold schreef:
Geerke , pompte die van jou ook constant? Ventipulmin is nu 2 dagen op. Zal het hoesten en pompen juist zijn omdat het nu begint te werken?

Of juist omdat je ventipulmin op is, je paard daar nog profijt van had, nu het op is werkt het niet meer en komen de klachten terug. Je paard is dus nog niet beter, dus weer naar de DA.. Helaas.... Wel ontzettend balen hoor.