Toen hij 5 was begon zo'n bult op beide ogen te groeien. In het begin leek het een ontstoken oog en heb ik gedruppeld (op advies van de da). Maar omdat er geen verbetering kwam zijn we naar de kliniek (Lingehoeve) gegaan. Daar is hij toen geopereerd, en de rest van het weefsel was bevroren met stikstof. Er is zo veel mogelijk rondom heen weggehaald, maar er was natuurlijk wel een grens ivm het inklappen van het oog.
7 jaar lang bleef alles goed en rustig. Op een gegeven moment kreeg hij ook een soort van wratjes op zijn neus. Dierenarts erbij gehad en Zovirax gesmeerd. Daar bleef het rustig van, maar ging niet weg. Niet lang na die 'wratjes' ging de tumor in zijn ogen ook weer groeien. De linkerkant groeide wel veel harder dan de rechterkant.
Een tweede keer opereren had gekund maar de kans was dat het dan weer heel hard terug zou gaan groeien was ontzettend groot, helemaal omdat het bij de eerste operatie blijkbaar niet gelukt is om alles weg te halen. We hebben veel getwijfeld om zijn oog eruit te laten halen, maar omdat de tumor in beide ogen zat durfden we dit ook niet goed aan. Daarnaast leken de 'wratjes' uitzaaiingen.
Toen ie echt last van zijn oog begon te krijgen (pus, dichtknijpen in het licht) hebben we hem in laten slapen.
Ik heb nog wel ergens foto's, maar die moet ik even opzoeken als je ze graag wilt zien.
Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is. En anders, vragen staat vrij

En succes met Fin! Ik zal voor je duimen dat de operatie goed gaat!

heb er nu een van Shires maar daar staat nergens bij dat hij uv werend is