Water + magnesiumcitraat chemische reactie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 17:57

FirebirdM schreef:
Man, dit topic staat echt vol met ronduit foute beweringen over scheikunde... TS (en anderen), gewoon het advies van de fabrikant opvolgen en anders inderdaad lekker een ander merk nemen. Maar vertrouw niet op dit soort onderbouwingen over waarom je het wel of niet zou moeten doen.

De beweringen kan ik niets over zeggen. Ik probeer er meer van te begrijpen.
Wel vind ik het bijzonder dat mensen keihard zeggen dat het onjuist is, terwijl er een bokker eerder al aangeeft dat het met dit product bij haar wel gebeurd.

Dus of het scheikundig juist of onjuist is, blijft voor mij in het midden. Ervaring leert dat deze magnesium citraat opwarmt op de manier dat ik het wil geven. Voor mij voldoende reden om voor een andere verkoper te gaan :)

IvankBacardi

Re: Water + magnesiumcitraat chemische reactie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:18

Ik wil het best filmen hoor voor de genen die mij niet geloven :Y)

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:24

Jotoma schreef:
FirebirdM schreef:
Man, dit topic staat echt vol met ronduit foute beweringen over scheikunde... TS (en anderen), gewoon het advies van de fabrikant opvolgen en anders inderdaad lekker een ander merk nemen. Maar vertrouw niet op dit soort onderbouwingen over waarom je het wel of niet zou moeten doen.

De beweringen kan ik niets over zeggen. Ik probeer er meer van te begrijpen.
Wel vind ik het bijzonder dat mensen keihard zeggen dat het onjuist is, terwijl er een bokker eerder al aangeeft dat het met dit product bij haar wel gebeurd.

Dus of het scheikundig juist of onjuist is, blijft voor mij in het midden. Ervaring leert dat deze magnesium citraat opwarmt op de manier dat ik het wil geven. Voor mij voldoende reden om voor een andere verkoper te gaan :)

Logisch dat je dat wil hoor, is je goed recht ook. Maar die beweringen worden gebruikt om allerlei dingen te onderbouwen, en dat er dus sowieso ergens iets scheef gaat heb je zelf ook al gemerkt. :P Voor ervaringen met dat spul, prima, voor begrip (en daar op handelen) is een paardenforum niet de plek. Wil er niet op doorzeuren verder, maar je weet nooit wie er meeleest en met welke intenties, dus vandaar.

Verstandig! :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:35

Onzin, ik geef magnesium met slobber en hij leeft nog steeds. :+

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:51

@firebirdM waar gaat het volgens jou mis bij de scheikundige onderbouwde antwoorden?

Het enige wat die mensen doen is uitleggen hoe zo'n reactie werkt, meer niet. Des te beter kan TS snappen wat er gebeurd imo en dat het dus niet gevaarlijk is. Dan is het aan TS om te oordelen of ze dit zelf fijn vindt om te gebruiken of niet.

Mette

Re: Water + magnesiumcitraat chemische reactie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:23

Ik geef al jaren magnesiumcitraat van de paardendrogist, door de slobber. Het wordt in aanraking met water inderdaad (erg) warm maar koelt dan direct weer af. Nog nooit problemen gehad met het voeren daarna. Als het niet goed verspreidt door de bak zit wordt het zoals IvankBacardi zegt een soort kauwgom substantie. Het is dan niet makkelijk uit elkaar te trekken.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:34

Ik heb zelf ook die van de welkoop. Wordt niet warm als je het door de pulp heen mengt. Heb het zelf ook al eens geprobeert en geen reactie in mijn mond hahah

Askja : De supstantie waar jij het over hebt is niet de magnesium. Veel soorten magnesium zijn helaas op basis van suiker. Ik ga altijd voor die van de welkoop omdat deze op basis van krijt is. Dit is zeer goed voor de maag. Meng je dit met water dan gaat het er inderdaad wat vaag uit zien.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:47

Nouja, dat zal dan zo zijn, maar dan vind ik het vreemd dat dit niet op de verpakking staat. Bij een supplement in poedervorm als het genoemde magnesiumcitraat verwacht ik dat ik dat als een poeder door het voer kan mengen zonder dat de substantie verandert. Ik vind sowieso de informatie over de exacte samenstelling van supplementen die op de verpakking staat, vaak nogal te wensen overlaten.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:57

Uhm staat er toch echt op daar heb ik de informatie ook vandaan. ;)

Adviesdosering / gebruiksaanwijzing:
Verdeel de Subli® Magnesium Mix over het overige voer. Voor een optimaal resultaat dient u minimaal 1 maand Subli Magnesium Mix te geven.

Een volwassen paard dient 50 gram (= 1 maatlepel)
per dag gedurende 7 dagen te krijgen, daarna 10 gram per dag.

Een pony dient 30-40 gram per dag gedurende
7 dagen te krijgen, daarna 6 gram per dag.

Samenstelling:
Koolzure voederkalk, magnesiumoxide (33%),
tarwezemelgrint