Nou ik kan je vertellen toen ik het had ik gek werd van de jeuk dus die vlieger gaat niet op

Ts, misschien prive de foto versturen?
misschien als we het zien we iets kunnen zeggen Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

misschien als we het zien we iets kunnen zeggen 
)
BeeMed schreef:Ik begrijp de zorgen van je stalgenoten. Maar iemand zijn paard laten behandelen zonder toestemming (tenzij er sprake is van een zeer ernstige situatie) kan echt niet. Ze kunnen hooguit vragen of de dierenarts er een blik op wil werpen. Ts ik zou doen alsof je neus bloed. Mochten de andere paarden toch wat onder de leden hebben en is het vermoeden van de DA dat het bij dat specifieke paard vandaan komt, dan moet er eens goed met elkaar gepraat gaan worden.
tamary schreef:Laat die stalgenoten morgen de DA even alle paarden laten nakijken, dan weet je zeker wie er nu besmet is en kan je die scheiden van de rest tot alles weer genezen is. Als ze elkaar blijven besmetten blijf je achter de feiten aanhollen en zit je zometeen tot ver in de zomer/herfst met die besmetting te klooien. Breng het zo bij de DA dat het zijn/haar idee is en je bent van het hele gedoe af.
Wildgirl schreef:Jullie hebben vast wel een groepsapp? Laat diegene met de grootste bek daarin aangeven dat dit niet geaccepteerd wordt. Of zelf de da erbij halen of jullie doen het met factuur naar eigenaresse. En, ook al is de stal eigenaar niet in beeld, deze altijd inlichten mbt dit soort acties.
Hoe oud zijn jullie?
Wildgirl schreef:Jullie hebben vast wel een groepsapp? Laat diegene met de grootste bek daarin aangeven dat dit niet geaccepteerd wordt. Of zelf de da erbij halen of jullie doen het met factuur naar eigenaresse. En, ook al is de stal eigenaar niet in beeld, deze altijd inlichten mbt dit soort acties.
Hoe oud zijn jullie?
schaam Moonlight17 schreef:Vind het een moeilijk, vooral omdat je er nogal tussenin zit.
Normaal ik vind het not done dat een ander een dierenarts gaan bestellen voor mijn paard en al helemaal niet doen alsof ze de eigenaar zijn.
Maar als nu dadelijk blijkt dat mijn paard de persoon die nu de dierenarts heeft laten komen ook een besmettelijk ringworm geval heeft, zou ik de dierenarts ook even vragen om te kijken of dat ,dat hij niet van mij is, paard met die jeuk de reden is van de besmetting. En dan vind ik het ook echt not done dat de eigenaresse te nalatig is om de dierenarts te laten komen en mijn paard hierdoor ziek heeft kunnen worden.
Beide zijn niet jou positie.
Dus ik denk dat ik de stalgenoten zou zeggen dat je het niet eens bent met de manier waarop ze dit willen doen. Dat zo verder laten en verder gaan met iedereen op goede voet.
_kajo_ schreef:Wildgirl schreef:Jullie hebben vast wel een groepsapp? Laat diegene met de grootste bek daarin aangeven dat dit niet geaccepteerd wordt. Of zelf de da erbij halen of jullie doen het met factuur naar eigenaresse. En, ook al is de stal eigenaar niet in beeld, deze altijd inlichten mbt dit soort acties.
Hoe oud zijn jullie?
Nu ben ik iemand die op mijn vorige stal 'diegene met de grote bek' was en in veel gevallen de kastanjes uit het vuur heb gehaald. Ik zou het in dit geval wel iets nuanceren. Open en eerlijk aangeven bij de betreffende eigenaar dat er zorgen zijn over eventuele besmettelijkheid. Vooral omdat een ander paard nu ook plekjes heeft. Dat daar een DA voor komt en dat er bij de DA aangegeven wordt dat er nog een paard is die het al eerder had. Als DA die wil zien dan krijgt hij deze ook te zien of eigenaar het nu wel of niet wil.
jeanet1977 schreef:Pot imaverol voor honden halen bij de welkoop a 8 euro per paard , alle paarden preventief wassen omdat het besmettelijk is. Geen zondebok aanwijzen maar gewoon met iedereen de ringworm van het erf bannen.
Citaat:Schimmelinfectie uit zich vaak op de huid als kleine, ronde, asbestgrijze plekken op de huid. In de volksmond wordt een schimmelinfectie ook wel ringworm of ringschurft genoemd. De aangedane plekken bevinden zich vaak daar waar het harnachement zit.
Het begint als bultjes met opstaande haren. Vervolgens vallen die haren uit en ontstaan er grijzige korstjes. Vanuit het midden van de plek gaat de huid weer genezen, terwijl het zich ondertussen naar buiten toe verder uitbreidt. Hierdoor krijg je de typisch ronde laesies. Een paard met een schimmelinfectie heeft geen jeuk.
Een schimmelinfectie is uiteindelijk zelflimiterend. Dit houdt in dat het ook zonder behandeling vanzelf overgaat. Maar om te voorkomen dat de infectiedruk in de omgeving teveel stijgt en om te voorkomen dat het paard teveel laesies gaat krijgen, is het toch verstandig om het paard te behandelen. Daarnaast is een schimmelinfectie ook een zoönose. Dit houdt in dat de ziekte van dier op mens kan overgaan (en andersom). Een paard wat een schimmelinfectie heeft doorgemaakt, is vaak voor de rest van zijn leven beschermd.