GamblersCup schreef:Dat je de hoefschoenen zat bent, begrijp ik. IJzers begin ik nooit meer aan (tenzij medisch noodzakelijk), maar als je je paard toch op ijzers wilt hebben omdat je geen andere optie meer ziet: lees dan nog eens het commentaar van xyzutu2 door. Want dat is echt iets waar je dan wel rekening moet houden. Je hoefsmid zou dus niet minder vaak langs moeten komen dan nu met schoenen. IJzers er onder vandaan, bekappen, ijzers er weer onder. Want die hoeven zijn dan alsnog na 6 weken te lang.
Heb je het nieuwe alternatief al gezien? Megasus Horserunners. Komen dit jaar op de markt. Veel mensen die de hoefschoenen zat zijn door niet goed passen, het niet makkelijk om krijgen, het schuren, het draaien onderweg etc etc hebben ze al besteld. Eigenlijk het idee van je ijzers, maar dan zonder de hoef te beschadigen en afneembaar. Je plakt ze er dus alleen onder als je gaat (buiten) rijden. Je hoefsmid kan er makkelijk bij elke 6 weken om te bekappen. De rest doe je zelf met je horserunners. Misschien het doorlezen waard?
http://horserunners.com/
ik ga dit volgen , wil graag weten hoe mensen dit ervaren op hun paard ,met rijden en zonder de plakijzer op de paddock/blubber
). Vaak is het onwetendheid en zo ook in mijn geval dat ik dit niet wist en er zo achter gekomen ben met DA/chiro. Sterker nog chiro stond mij aan te gapen dat iemand hiervoor hoefschoenen had aangemeten.