Afgekeurd paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:27

Ragdollcat schreef:
Nou dat was niet het geval hoor bij dit paard dat ik zeer goed ken........stond zelfs zwart op wit van de verzekering.

Je mag zo'n paard niet onder valse voorwendselen verkopen maar op het moment dat je je paard terugkoopt van de verzekering is hij 100% van jou en kun je er mee doen wat je zelf wil.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:33

Mijn eigen mening is ook gekocht is gekocht en dan kun je ermee doen wat je wilt.

Toch, zo werkt het niet altijd, want de kans is te groot dat ie toch doorverkocht wordt onder valse voorwendselen en als gezond. Staat gewoon zwart op wit van de verzekering en dat is maar goed ook.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:27

Ragdollcat schreef:
Mijn eigen mening is ook gekocht is gekocht en dan kun je ermee doen wat je wilt.

Toch, zo werkt het niet altijd, want de kans is te groot dat ie toch doorverkocht wordt onder valse voorwendselen en als gezond. Staat gewoon zwart op wit van de verzekering en dat is maar goed ook.

Volgens mij komt er ook een stempel of aantekening in het paspoort en melding naar stamboek en knhs. Maar ja, dan kunnen ze alsnog naar het buitenland gaan. Ik heb vroeger ook al regelmatig meegemaakt dat de paardenfondsen uitkeerden, vertelden dat paard voor de dood ging en vervolgens weer te koop aanboden. Vriendin heeft een keer meegemaakt dat ze haar oude paard op de markt zag staan terwijl zij niet beter wist dan dat het dier al twee jaar dood was. Stiekem doorverkocht. Dus ook wanneer je ze overgeeft aan de verzekering, zorgen dat je zeker weet dat ze geslacht worden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:21

Ragdollcat schreef:
Staat gewoon zwart op wit van de verzekering en dat is maar goed ook.

Dat heeft wettelijk nét zoveel waarde als wanneer jij zelf bij verkoop van een paard bedingt dat-ie naar jou terug moet bij door willen verkopen. Nul dus.

Wat uiteraard wél zo is, is dat je verzekeringsfraude pleegt als je een afgekeurd (en uitgekeerd) paard voor gezond verkoopt. Maar een verzekering (of wie dan ook) kan nooit afdwingen dat een paard niet verkocht mag worden. Dat mág wettelijk gezien niet en kán wettelijk gezien niet. Hoeveel clausules een verzekering ook opneemt bij uitkeren.

Ragdollcat

Re: Afgekeurd paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:22

Vreemd, maar goed.......ik geloof jou wel.

Toch heb ik het zelf zwart op wit gezien bij degenen en waarvan ik het dier zeer goed ken, is wel weer van paar jaar geleden.