Spierbevangen pony dikker voeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Re: Spierbevangen pony dikker voeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 19:54

Fijn dat jullie begrijpen wat het probleem is :o

Lysine Ken ik nog niet, ik ga op onderZoek wat dat is.

Engelse litteratuur.. Helaas is mijn Engels niet heel goed.. Ik vindt paardenmaterie erg interessant alleen is bijna alles in het Engels.. Ik zal mijn best doen het te lezen!

Mijn pony is 3.5 maar heeft niet bepaald veel geluk gehad zijn leventje. Hij is ook nog niet beleerd.

Probiotica heb ik nog niet geprobeerd. Is dat werkelijk iets? Ik begreep dat dat niet helpt omdat het maagzuur de bacteriën al afbreekt voor het in de darm iets kan doen.
Dat er iets mis is met zijn weerstand dat klopt. Ik hoop dat ik dat in orde kan krijgen.

Hij krijgt nu pulp, grasbrok, vitaminekorrel, koolzaadolie, magnesium en een beetje müsli. Het is geweekt bijna een emmer vol.

Meer voeren is ook niet echt mijn bedoeling maar wel iets waar hij wat aan heeft zonder dat het zijn lijf extra belast.
En inderdaad, graat mager is hij niet maar hij heeft totaal geen reserve.

Hij loopt gelukkig weer een stuk beter :D ik oefen het in de stal staan door hem daar zijn eten te geven en dat gaat goed zolang de deur maar open blijft >;)
Er is nu ook te zien dat hij gelukkig niet veel is afgevallen na zijn bibber-avontuur maar wel iets.

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:20

Heeft je paard vaker last van spierbevangenheid?

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:40

ik heb mijn paard die erg afgevallen was en ik niet echt mooi meer op gewicht kreeg wat ik ook probeerde profiaaminoral van eggermann http://nl.eggersmann.info/432_/aminoral.html en mijn vriendi die op een andere stal staat had mijn paard sinds de kerst niet meer gezien en ze stond er echt van te kijken hoe goed ze opgeknapt was na een kuur van dit spul, de emmer is nu bijna leeg en dan stop ik om te kijken hoe ze het zonder doet. Ik heb de eerste week 2 x per dag een bakje wat in de emmer zat gegeven over haar voer daarna 1 x per dag en na een 2,5 maand is de emmer leeg ongeveer.

Daarnaast krijgt ze nu fiber force van Cavalor wat ook erg fijn voer is vind ik door de lage gehaltes in suikers en zetmeel. en gewoon hooi/voordroog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:49

Nu is ieder paard anders, maar mijn overleden merrie heeft een periode regelmatig spierbevangen gestaan opgevolgd (of andersom) door magnesiumtekorten (aangetoond in het bloed). Toen ik dus op gegeven moment elke dag magnesium ben gaan bijgeven was het spierbevangen raken ook over... misschien de poging waard?