Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LadyMadonna schreef:-heel verhaal getypt, loopt de iPad vast... Poging 2-
Ik heb dit mee gemaakt, nog een tandje erger...
In mijn geval betrof het ook een Shetlander, maar dan het achterbeen. Op 1 pees en het bot zelf na was alles kapot. We zijn met spoed naar de kliniek gegaan, waar de prognose vrij simpel was. 50% dat ze door de operatie komt, daarna 90% dat het tijdens de revalidatie alsnog fout gaat. We hebben gaar toen dus laten gaan.
Het grootste probleem was het botvlies wat was beschadigd, waardoor de kans op infectie aanzienlijk was. Daarnaast moest de doorbloeding naar de voet van ongeveer 10 cm komen, waardoor de kans groot was dat de voet alsnog af zou sterven.
Na de operatie had ze minimaal 6 weken in het gips gemoeten om de pezen de kans te geven aan elkaar te groeien. Als ze het been teveel zou belasten had ze in een soort draagzak gemoeten.
In mijn geval kwam het doordat de kudde in paniek raakte tijdens noodweer, mijn pony gevallen is, en er 1 of meerdere pony's overheen geklapt zijn...
Ik lees in jouw verhaal niks over het botvlies. Is daar niet over gesproken?
Heel veel sterkte iig
Lukasje schreef:Ooh, wat ziet dat er eng uit! Ik kan geloven dat je er ziek van werd! Veel sterkte voor jou en beterschap voor je hengstje.
Nu, om eerlijk te zijn ... indien het mijn jaarling was, ik bracht hem meteen naar Tom Marien (1 van de betere chirurgen). Deze wonde zou ik echt niet vertrouwen met een verbandje rond.
ZiekieLove schreef:Bedankt voor de reacties!
Whoopsje lijkt vandaag een stuk vrolijker, belast het been nog goed en zijn temperatuur is gelukkig al wat gezakt (gister 38.8 nu 38.5).
Vanmiddag komt er nog een andere dierenarts voor een second opinion dat stelt me dan toch wat meer gerust.
Van het werk 2 dagen vrij gekregen zodat ik hem de eerste dagen extra in de gaten kan houden, superlief
[ [url=m/16tTJN.jpg]Afbeelding[/url] ]