Soort van mesje in het voer.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Soort van mesje in het voer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:01

Hoe vervelend ook (en dat begrijp ik zeker) kunnen zulke dingen gebeuren.
Ik heb ook wel eens een baal hooi gehad waar een (kapot) flesje bier in zat.
En ook wel een een (door de maaier) verscheurd blikje.

Je kan (helaas) niet alles voorkomen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:17

Weet je of de zak wel heel was? Meestal komen ze ingeseald bij de groothandel en niet iedereen is even handig in het opensnijden ervan. Het zou kunnen dat hij op die manier afgebroken is, maar dan moet je ook schade aan de zak zien.

Ik vind een bon voor een nieuwe zak en het laten opsturen voor onderzoek een nette oplossing.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 22:31

Anoeska27 schreef:
Weet je of de zak wel heel was? Meestal komen ze ingeseald bij de groothandel en niet iedereen is even handig in het opensnijden ervan. Het zou kunnen dat hij op die manier afgebroken is, maar dan moet je ook schade aan de zak zien.

Ik vind een bon voor een nieuwe zak en het laten opsturen voor onderzoek een nette oplossing.

De zak was heel. Ik stuur het mesje morgen op.
Vond het heel netjes dat ze zo snel gereageerd hebben.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:59

Getsie wat eng, gelukkig heb jij het gevonden en niet je paard. Een vervelende fout, maar fouten kunnen gemaakt worden. Goed dat ze het gaan onderzoeken. Ik vind persoonlijk een nieuwe zak voer wel redelijk.

Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:05

T verbaasd me eigenlijk wel omdat dit redelijk makkelijk te ondervangen is. In de menselijke voedingsmiddelen industrie gaat alles door een metaalscanner die met een luid alarm afgaat en de productie stil legt als die iets detecteerd.

Bij diervoeder blijkbaar niet dus..

Alleen glas is moeilijk in een productierujmte omdat dit niet detecteerbaar is.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:10

het gebeurd bij diversen merken

heb 1x steentjes in voer gehad, kreeg toen een nieuwe zak verder niks
en bij een ander zaten plastic stukjes in, ook een nieuwe zak en bon voor extra zak

gelukkig beide keren zelf gevonden bij het mengen met suppl

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:31

Het hoort er niet in maar ik denk niet dat je een voer vind wat vrij is van alles, soms gaat er iets mis, waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Een nieuwe zak voer is inderdaad de gangbare oplossing.

Trouwens ook in mensenvoeding, vond eens een haarklit in een mars, ik kreeg een nieuwe....daar had ik niet zo'n trek meer in :+
Als het een fout is in een serie, wordt de serie teruggenomen.

Dus TS ik denk dat dit de genoegdoening is die je krijgt, als het jaren goed voer is, het daarbij laten.
Anders op zoek naar een ander voer, waar dit nóóóóóit gebeurd.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:31

Hier vorige maand een compleet stuk prikkeldraad in het hooi. Kwam er pas de ochtend erna achter toen het volledig om het been van mijn paard gewikkeld was.
Had ook veeeeeeeel schade kunnen aanrichten en was flink geschrokken. Vond in diezelfde baal nog een stukje en heb dit meteen aan de leverancier doorgegeven.
Meer kun je niet doen en zij ook niet, er is immers geen schade geweest.
Hooguit zorgen dat je zelf extra controleert in de toekomst, maar zo te horen doe je dit al :j

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:57

Ik denk dat iedereen weleens iets vindt in het paardenvoer... Daarom voer ik vooral geen bermhooi, wat ik daar al niet in vond... tot aan onderbroeken toe haha. In mijn kuil weleens een stukje weidepaal. In een zak biks weleens een samenklontering van voer, daar kreeg ik ook een gratis zak voor. In de drinkbak van mijn paard weleens een stukje mes... Dat had ik zelf veroorzaakt. Ik voerde toen glucosaminepillen, die maalde ik soms in mijn blender tot poeder. Dat deed ik door slobber en dat ging in de voerbak. Ik was ineens een stukje mes kwijt uit de blender. Dat vond ik dus terug in de drinkbak. Had ze toch in d'r mond gehad en met drinken gedacht 'nah dat moet ik kwijt...'. Zo zit een (bijna)ongeluk in een klein hoekje.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:09

Lowara schreef:
Hier vorige maand een compleet stuk prikkeldraad in het hooi. Kwam er pas de ochtend erna achter toen het volledig om het been van mijn paard gewikkeld was.
Had ook veeeeeeeel schade kunnen aanrichten en was flink geschrokken. Vond in diezelfde baal nog een stukje en heb dit meteen aan de leverancier doorgegeven.
Meer kun je niet doen en zij ook niet, er is immers geen schade geweest.
Hooguit zorgen dat je zelf extra controleert in de toekomst, maar zo te horen doe je dit al :j

Dat had ik dus vorige maand ook een stukje prikkeldraad in het hooi. Was ook maar 15 cm lang ongeveer. Gelukkig geen schade.
Maar het aparte wij hebben hooi van eigen land en we hebben geen prikkeldraad, nergens.
Dus of dat nog in de pakmachine heeft gezeten vanuit een vorig land?

Zo heb ik ooit gelukkig net voor het pakken een lege fles wijn uit het land gehaald. De buren, lees, de jeugd, had daar een flink feestje gehad.
Ook erg blij dat ik het op tijd gevonden had.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:10

Best gevaarlijk zoiets. En meestal zal het paard het op tijd merken en niet inslikken,maar er zijn ook paarden die ineens aan koliek sterven waarvan men geen oorzaak wist. Zou zoiets kunnen zijn.In mijn eigen mensenvoedingsmiddelen heb ik ook wel eens iets gevonden. dat meldde ik dan,waarop iemand van de fabriek hier kwam om het mee te nemen voor onderzoek,en inderdaad kreeg ik dan of mijn geld terug of een of ander cadeautje,bijv.een glazenset met merknaam....

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 10:10

Inmiddels is het heel netjes opgelost.

De waardebon stuur ik naar een opvang voor paarden.
Die kunnen dat goed gebruiken!