Prikkeldraad gespannen op openbare weg. Snijwond tot gevolg.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 13:57

Dankjewel voor de tip Donja.

Nouja Juval nadat mijn paard er doorheen was gelopen was er geen gevaar meer... Ik heb de draad aan de kant gegooid zodat mensen er niet direct in zouden lopen. Moet eerlijk zeggen, ik dacht ook eigenlijk eerst aan DA bellen!
Ging er vanuit dat 112 mij zou afschepen...

Donja

Re: Prikkeldraad gespannen op openbare weg. Snijwond tot gevolg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:58

Ik hoop dat je er wat aan hebt, heb er al hele mooie resultaten mee gezien!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 14:45

Ja het moet alleen wel betaalbaar blijven. De spaarpot voor behandelingen is wel echt leeg na het afgelopen 1.5 jaar zal ik maar zeggen... Maar ik ga zeker eens informeren! Heb er gister wat over zitten lezen en het klinkt echt super goed!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 11:59

Ik heb erg goed nieuws
Er is geen opzet in het spel geweest! Ik ben op het verkeerde moment op de verkeerde plek geweest en in een draad van de landschap beheerder gelopen.
Het blijft hiermee wel eigen verantwoordelijkheid maar iig is er geen gevaar of opzet. Een hele opluchting voor iedereen!

Met Empaier gaat het naar omstandigheden goed. We hebben gisteren het verband gewisseld. Ofja, we hebben het eraf gehaald en er kwam een hidez sok voor in de plaats. De wond zag er heel mooi uit en zo lijkt het bijna alsof er niks aan de hand is als je niet zou weten hoe diep de wond is. De hidez sok doet alleen zijn werk zo goed dat hij na een uur of wat afzakt omdat het been zoveel dunner is geworden. We gaan daarom een maat kleiner proberen later deze week. Nu heb ik de dierenarts toch maar een nieuw verband laten aanleggen nadat ik tot 3 keer toe naar stal ben gereden om de sok terug aan te doen.
Hij moet nog wel stalrust houden maar dat gaat erg goed vooralsnog. De stal is echt super. Er blijft altijd een paard langs staan en dat paard wisselen ze dan in de middag om zodat die ook lekker naar buiten kan. Als het zo goed blijft gaan mag ik zaterdag aan de hand gaan wandelen! Daar hoop ik natuurlijk heel hard op want stilstand is gewoon zo slecht!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:05

wat fijn dat het goed gaat met je paard!!

ik zou toch even kijken of je het landschap niet aansprakelijk kan stellen voor de schade.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:13

Ik denk eerder andersom toch: dat de landschapsbeheerder met de draad op de verkeerde plek was? Of was jij dan ergens waar geen mensen/paarden/ zijn toegestaan? Het was toch gewoon over de weg gespannen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:16

Ik zou toch even navraag doen want dat draad hoort daar niet.. ze denken natuurlijk van we proberen het misschien trapt ze er in maar zij zijn verantwoordelijk dat dat ding daar lag. En ze zijn er ook vast voor verzekerd, dus zou even op internet zoeken naar een brief voor aansprakelijkheidstelling.

Hoop dat je paard er niks aan overhoud!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 16:42

Dankjewel allemaal. Ik vind nu ook wel echt prio dat mijn paardje hersteld!

We hadden dus maandag een Hidez sok aangeboden gekregen maar deze zakte na een uurtje ongeveer af omdat hij zijn werk zo goed deed! Nadat ik tot 3 x toe terug ben gegaan om hem terug om te doen heb ik het opgegeven en de Da gebeld (en Hidez ik krijg een kleinere maat sok in bruikleen!). Die heeft hem opnieuw verbonden.
En wat denk je... Na 3 uurtjes hing ook dat verband gewoon weer halverwege zijn onderbeen...
Dus DA weer gebeld en die heeft het toen toch wel heel degelijk in gepakt en vast geplakt!

Ze vond wel dat het er echt goed uitzien. Ik ook, maar dat is alleen de buitenkant. We weten niet hoe het van binnen gaat. Het verband blijft er nu iig even om zitten en gaat er zondag of maandag af zodat ik dan de kleinere sok kan proberen.
ENNNN als het goed blijft gaan mag ik zaterdag aan de hand gaan stappen. Als dat goed gaat mag hij maandag weer naar buiten. gewoon een klein weitje, maar iig naar de wei stappen en buiten staan bij zijn vriendjes (nu staat hij dus 24/7 op stal maar wel met altijd een paardje ernaast die steeds word gewisseld).

Voorlopig voorzichtig positief nieuws. (zal later even foto's plaatsen.)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:09

Oh nee, dat is schrikken! Gelukkig gaat t goed nu *duimduim*

Zou er toch n brief aan wagen. Misschien kunnen ze je qua kosten wat tegemoedkomen. Ben echt niet iemand, die meteen alles vergoed wil hebben, maar dit is echt niet grappig.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:09

Had je FB bericht ook gezien. Maar hoe zit dat nou precies met die draad? Waarom lag die daar of was deze daar überhaupt gespannen? Over een pad? Opzet of niet, die draad hoort daar niet neem ik aan, dus daar is iemand verantwoordelijk voor, de landschap-beheerder in dit geval lijkt me.
Wel fijn dat het vooralsnog goed gaat met je paard. Je kunt er idd niet in kijken, maar ik neem aan dat ze vóór het hechten wel hebben kunnen zien wat er al dan niet beschadigd of kapot is?
Vleeswond? Of ook spieren kapot?
Veel sterkte. Hoop echt dat het goed geneest en er enkel een stijgende lijn in zit.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:15

Als er een draad gespannen is door landschap doren daar toch borden bij te staan of vlaggetjes oid aan te hangen zodat die zichtbaar is. Niks eigen verantwoordelijkheid,zo`n draad is niet goed zichtbaar en gevaarlijk

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:38

Inderdaad Leonie--> dit is helemaal geen eigen verantwoordelijkheid voor jou.
De gemeente is verantwoordelijk voor veilige paden/ bruggen etc. Indien de situatie niet veilig is moet dat worden aangegeven.
De eigenaarvan mijn vorige bijrijdpaard heeft de dierenartskosten vergoed gekregen toen dat paard zich blesseerde op een brug.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:43

Volgens mij is dit gewoon een kwestie van verzekeringswerk.. zou idd ook naar de verantwoordelijke opzoek gaan!

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:46

Fijn dat het herstel zo goed gaat!
Evengoed zou ik wel contact opnemen met landschapsbeheer, zij zijn hierin verantwoordelijk en ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat zij (deels) voor de door jou gemaakte kosten opdraaien.
Dierenartsrekeningen bewaren en kopiëren en situatieschets erbij, dag, tijdstip, locatie etc.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:47

Jeetje Meis!!!
Dit is niet jouw verantwoordelijkheid!
Achteraan gaan hoor.
Met werk in uitvoering mag dit nooit als risico kunnen gebeuren!
Laat niet over je heen lopen.

Álles gaan noteren. Bewijs hard maken en al je rekeningen bewaren.
Incl tijdstip eerste belletje en evt kun je via Google / zo'n route app je locatie (route vastlegging ) op dat tijdstip vaststellen als extra bewijs.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:48

Ik ben ook heel benieuwd hoe dit af gaat lopen! Lijkt mij ook een vreemde eigen verantwoordelijkheid als het ergens aangegeven staat en het een openbaar pad is.

Ik hoop dat hij er snel en goed bovenop komt ! Maar die sokken werken dus wel echt mega goed?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:25

Goed nieuws want het was je eigen schuld want de draad die over de doorgaande weg hing zonder waarschuwing was geen opzet??? En dat accepteer je??ongelofelijk.
Volgens mij heb je alle recht om je schade te eisen want zij hebben een zeer onveilige situatie veroorzaakt met een gewond paard als gevolg, het had ook iemand op een fiets of brommer kunnen zijn..
Laat je niet met een kluitje in het riet sturen

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:29

ik snap het ook niet?
ofwel loop je met je paard op een weg waar je niet mag zijn.
dan is het je eigen verantwoordelijkheid.

maar als iemand een prikkeldraad,voor eender welke situatie,over een openbare weg spant,legt,....
dan is hij daar verantwoordelijk voor,hoe je het ook draait of keert,want die draad hoort daar niet.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:42

Maar als een draad over de weg gespannen was.. hoe kan het dan dat jij dat niet zag?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:48

Jeetje wat een naar verhaal...heel veel sterkte en hopelijk geneest het allemaal goed.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 20:08

Het terrein waar ik liep is in beheer en vrij toegankelijk, op eigen risico. Er zitten veel velden naast en er is dus overal veel draad te vinden.
Ik zie zelf geen diepte dus zelfs als ik weet dat een draad er is, zie ik die bijna niet.

Heb wel een belletje naar mijn verzekering gedaan maar die kan weinig voor mij betekenen. En eerlijk, ik wil me gewoon richten op het herstel van mijn paard en dit uitzoeken kan later nog.

De wond en zijn been maandag:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

met sok:Afbeelding

Met afgezakt verband:Afbeelding

En het verband nu:Afbeelding

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:35

Wat een afgrijselijks iets dat je zo overkomen is!
Fijn dat je paard zo snel herstellende is...

Met betrekking tot wondbehandeling dmv laseren, dierenartsenpraktijk in suylichem heeft een laser.

Wij hebben zelf goede ervaring met dagelijks honingzalf gebruiken toen de wond dicht was, en de hechtingen eruit(!)
Met hechtingen hebben we aluminium spray gebruikt.

Succes!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:41

die wond ziet er zeer netjes uit! mooi rustig. Hopelijk geneest het verder snel.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:56

Jeetje, ik werd onpasselijk van het verhaal in de openingspost.... Wat een nachtmerrie! Ik vind prikkeldraad zo een akelig spul...
Ik ga mee in bovenstaand, ik zou dit toch eens heel goed uit laten zoeken door rechtsbijstand. Ik begrijp je reactie, prioriteit is dat je paardje er weer bovenop komt, maar ik vind het toch wel heel erg lomp om prikkeldeaad over de weg te laten hangen.
Heel veel sterkte!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:52

Mar is het nu openbare weg of eigen weg waar je was. Maakt denk ik veel verschil in wat je rechten zijn