Castratie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:26

Dat bloed en vuil is juist goed dan kan de wond nog mooi schoon worden en leeg lopen.
Dit was de zwelling bij mijn nu ruin zijn herstel ging erg vlot. Zijn wond was wel te snel dicht dus die hebben ze na een paar dagen weer even open gemaakt. Maar bij jou komt er duidelijk wel vocht uit.

Afbeelding

Limax133

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 21:08

Set_Elkol schreef:
Dat bloed en vuil is juist goed dan kan de wond nog mooi schoon worden en leeg lopen.
Dit was de zwelling bij mijn nu ruin zijn herstel ging erg vlot. Zijn wond was wel te snel dicht dus die hebben ze na een paar dagen weer even open gemaakt. Maar bij jou komt er duidelijk wel vocht uit.

[ [url=m/311Gu9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Supper dit lijkt er best veel op dus weer een heel stuk gerust gesteld

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:15

Ziet er normaal uit hoor, juist goed als de wond nog wat druipt, dat betekent dat hij nog goed open is :)
Gewoon goed in de gaten houden of het niet erger wordt en dan hij goed blijft plassen. Veel stappen!

Dit was mijn paard. Die was 4,5 en had nogal wat pech.
De eerste week ging het erg goed, daarna was het ineens binnen 2 dagen zo.
Hij is een week lang iedere dag verdoofd, gemasseerd en gespoeld. Gelukkig geen blijvende schade, maar het was geen feestje voor ons.

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:16

Ik heb helaas geen fotos kunnen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:22

Ik vind het nu wel erg lang duren, ts.
[MD] Castratie

Persoonlijk zou ik er een andere dierenarts bijhalen en hem laten kijken.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:27

Die van mij had ook nog lang een zwelling zeker nog wel 1,5 maand lang maar hij was verder wel goed in zijn doen. Maar als je twijfelt kan je altijd de dierenarts nog even bellen voor advies. Gelukkig was de temperatuur afgelopen dagen wat koeler.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:50

Onze 2 jarige is ook net gecastreerd vorige maand.
Vind het allemaal toch een hele ingreep waar soms vrij licht over gedaan wordt.
Zn koker is ook echt heel gezwollen geweest en ook de wond heelt niet echt lekker.

Dierenarts is ook terug geweest om alles na te kijken en 2x kuur antibiotica gehad. Ons werd verteld dat de zwelling tussen dag 6 en 8 het ergste was. Dis was ook wel. Maar heeft toen toch wat extra medicatie gekregen na een week omdat er ook oedeem in zn buik optrad.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:59

Als koelen met een tuinslang niet kan kun je ook nog eens kijken naar een plantenspuit die je op druk kunt zetten. Je pompt een paar keer en kunt dan een fijne spray er uit laten komen. Dan kun je gewoon meewandelen als je pony het nog een beetje spannend vind.
Afbeelding

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:11

Hoe gaat het nu met je paardje?

Limax133

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 14:13

pol013 schreef:
Als koelen met een tuinslang niet kan kun je ook nog eens kijken naar een plantenspuit die je op druk kunt zetten. Je pompt een paar keer en kunt dan een fijne spray er uit laten komen. Dan kun je gewoon meewandelen als je pony het nog een beetje spannend vind.
[ Afbeelding ]

Dat lukte helaas ook niet

Limax133

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 14:14

realmagic schreef:
Hoe gaat het nu met je paardje?

Dierenarts is net geweest en die zei dat ik nog even moest afwachten en komt donderdag terug om nog eens te kijken als het dan nog steeds dik is gaan ze het weer opnieuw open maken
Vindt het toch heel wat elke keer had gedacht dat zoiets na bijna 2 welen toch we minder moest zijn

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:02

Hier is er bijna niks meer van te zien en als ik goed had zijn ze tegelijk gecastreerd?

Andy heeft misschien nog iets grotere koker maar niet meer zoals in begin, het bloed niet meer en ook geen bloed meer.

Alleen wat korstjes.

Limax133

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 20:41

Janinevv schreef:
Hier is er bijna niks meer van te zien en als ik goed had zijn ze tegelijk gecastreerd?

Andy heeft misschien nog iets grotere koker maar niet meer zoals in begin, het bloed niet meer en ook geen bloed meer.

Alleen wat korstjes.

Zou je een foto kunnen sturen / maken zodra je tijd hebt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:59

Limax133 schreef:
Janinevv schreef:

Alleen wat korstjes.

Zou je een foto kunnen sturen / maken zodra je tijd hebt

Morgen ben ik vrij zal kijken of het lukt, denk dat ze het maar niks vinden als ik er onder hang haha.

Hoe eet hij?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:37

Is trouwens niet gelukt, eentje werd nerveus met de camera en de andere wilde me hand weg trappen.
Maar hier zie je niks meer van de zwelling.

Afbeelding