Equiral stopt er mee, vervangend voer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:23

Klopt de slobber van vitalbix hoeft maar 5 minuten te staan en kan met koud water gemaakt worden (ook dan maar 5 minuten weken). In die tijd voert hij de andere paarden en kan jouw paardje al de slobber geven.....

roxyolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:23

Mijne doet het erg goed op de gastro + van havens.. erg tevreden over!

Minoes

Re: Equiral stopt er mee, vervangend voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:55

Fibra premium! Voldoet geloof ik aan al je wensen :D

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:05

Setteli schreef:
Ultimate Balancer van Dodson and Horrel. Online verkrijgbaar bij http://www.rwdh.nl
Niet de goedkoopste, maar wel echt goed
Mijn paarden eten het ook graag

Die wou ik ook zeggen. Ook goede ervaringen mee, ook bij IR paard!

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:07

De 'lijm' van de brokjes is melasse. Mijn merrie kan daar ook niet tegen. Zij geeft ook een intolerantie voor granen. Ik voer haar Marstall Vito en hier doet ze het super op. De brokhes zijn geperst met appelpulp, dus niet met melasse.
Vitalbix is ook melassevrij

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:36

Mijn paard krijgt ook heel snel diarree en water bij de mest en die doet het buitengewoon goed op een combinatie van Fiberforce van cavalor en lijnzaad olie

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:18

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:38

Uiteraard heb je een Pavo product geadviseerd gekregen; Equiral ís Pavo.
Maar zoals Djilna al zegt: in de Nature's Best zit minder suiker dan in het voer dat je nu geeft. Er wordt al snel geroepen "Pavo, ahh suikers!" maar er zitten niet alleen maar marketeers bij Pavo; ze hebben ook verstand van voer.
Natuurlijk is het goed om verschillende soorten voer te vergelijken maar als je paard geen gekke dingen heeft en niet op Grand Prix niveau hoeft te presteren is het meeste voer 13 in een dozijn, zeker in de hoeveelheden die een paard in de basissport nodig heeft. Ik zie dat je in Barendrecht woont; Plaizier diervoeders zit niet ver van je vandaan; misschien daar eens kijken en informeren?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 12:06

Ik haal mijn voer ook eigenlijk altijd bij Plaizier en spreek ook wel eens met deze mensen. Hun advies was ook vooral even met de dierenarts te overleggen ivm heel gevoelig op voer reageren. Plaizier zelf wist nog niet eens dat Equiral er uit gaat. Persoonlijk vind ik zomaar banketstaaf zelf gaan proberen niet de weg. Paard had echt lichamelijk ongemak toen hij zo aan de diarree was.

Ondertussen contact gehad met Den Hoek. Hun advies om eerst weer het 1 en ander te laten doormeten ( ja klinkt heel zweverig, maar heeft voor mijn paard wel verbetering gebracht).

Terug naar mijn casus:
Mijn paard heeft dus wel enkele gekke dingen. Namelijk heel veel water bij de mest en diarree. We hebben zelf toen al verschillende dingen geprobeerd maar uiteindelijk dus via Den Hoek pas echt verbetering. En we weten ook dat zijn moeder uiteindelijk IR is. Niet dat mijn paard nu IR is, maar wel iets om rekening mee te houden ivm eventuele erfelijke belasting.

Ik zal de resultaten van Den Hoek even moeten afwachten.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:13

Stoppen ze ook met Equiral Stud?

Ik ben vorig jaar overgestapt van Equiral Stud omdat het nagenoeg nergens meer verkrijgbaar is in mijn woonregio. Ik voer nu het merk Action Quality Horsefood, type Sport&Recupe. Die kwam kwa voedingswaarde het beste overeen met Equiral Stud en ze eten het met smaak op. Paarden zien er net zo goed, misschien zelfs nog wel iets beter uit. Extra voordeel: het is écht veel goedkoper dan Equiral.

Misschien is het voor jou het overwegen waard?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 12:17

Zover ik begrepen heb stoppen ze volledig met de Equiral lijn, maar voor de zekerheid kan je het altijd even navragen via telefoon of email.
De Qi gaat er in ieder geval uit.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:22

vitalbix daily complete ? ze hebben een hele lijn met slobber, lucerne, soort van sport muesli
en helemaal vrij van rommel

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 14:18

Dees schreef:
Stoppen ze ook met Equiral Stud?

Ik ben vorig jaar overgestapt van Equiral Stud omdat het nagenoeg nergens meer verkrijgbaar is in mijn woonregio. Ik voer nu het merk Action Quality Horsefood, type Sport&Recupe. Die kwam kwa voedingswaarde het beste overeen met Equiral Stud en ze eten het met smaak op. Paarden zien er net zo goed, misschien zelfs nog wel iets beter uit. Extra voordeel: het is écht veel goedkoper dan Equiral.

Misschien is het voor jou het overwegen waard?

Net nog even contact gehad met Equiral/Pavo.
Voorlopig stoppen ze alleen met de Equiral Qi, maar het is wel mogelijk dat de stop met Stud daarop kan volgen. Dat blijft afhankelijk van de shift in afnemers. Tot hoe lang het voer nu nog te verkrijgen is kunnen ze vandaag nog niet zeggen. Krijg morgen nog een belletje met tot welke datum ik ongeveer een bestelling kan plaatsen.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:39

Hier een Shetlander die snel last heeft van dunne mest. Ook snek te dik en daarom wil ik niet teveel suikers voeren.
Ik heb lang moeten zoeken naar een goede oplossing maar nu gaat het echt waar heel goed! Mooie droge mest en niet te dik meer :) wij hebben 4 voermomenten op stal.

Wat voer ik:
Graszaadhooi, in de middag en voor de nacht, zit laag in suikers en is wat grover. Hij doet er erg lang over en kauwt er dus goed op. Sinds hij dit eet heeft hij echt goede mest.

Daarnaast in de ochtend Pavo hooi, zit slechts 3,5% suiker in maar is wat korter.

Vitalbix, in de ochtend. Melassevrij en mooi hoog in magnesium.

Pavo dailyplus. Een handje in de ochtend over de vitalbix en een handje los einde middag. Dailyplus omdat daar geen scheve calcium fosfor verhouding in zit wat de meeste lucerne/ruwvoermixen wel hebben.

Tussen de middag een handje care for life.

Voor de nacht een handje vitalbix slobber.

Daarnaast af en toe een psylliumkuur omdat hij op het zand staat overdag.
En ik heb hem de glucobalance gegeven deze zomer, als kuur om de suikers goed te kunnen verwerken. Hij was namelijk wel echt dik geworden, heb hem ook niet op het gras gezet.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 21:12

meiske1577 das een beoorlijk "ingewikkeld" schema waarbij ik meerdere verschillende soorten voer moet opslaan. Dat gaat het puur op gebruiksvriendelijkheid het niet worden.

De kliniek heeft 2 dingen aangeraden:
Mijnten novamix
Equifyt quarter

Beide helaas niet in het arsortiment van de winkel waar ik het nu haal, maar kan altijd vragen of ze het voor mij willen bestellen.
Ga nog een mail sturen waar ik om de mening vraag betreft vitabix. Die sprak mij het meeste aan van de genoemde voeren hier.

Iemand nog ervaring met de bovenste 2 genoemde voeren? Wat is het rantsoenadvies?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:15