Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Britta31 schreef:Mijn paarden zijn ook erg aan elkaar gehecht.En ik maak me soms zorgen hoe het met hem zal gaan als Britta dood zou gaan.Als ze bv 40 zou worden is mijn ruin bijna 28.Ik denk er weleens aan om ze dan samen te laten gaan.Maar dan laat je eigenlijk een gezond paard(hoop ik dan nog)inslapen.Hoe denken jullie daarover?
maar die zat wel echt op het randje hoor. Britta31 schreef:Mijn paarden zijn ook erg aan elkaar gehecht.En ik maak me soms zorgen hoe het met hem zal gaan als Britta dood zou gaan.Als ze bv 40 zou worden is mijn ruin bijna 28.Ik denk er weleens aan om ze dan samen te laten gaan.Maar dan laat je eigenlijk een gezond paard(hoop ik dan nog)inslapen.Hoe denken jullie daarover?
Britta31 schreef:Mijn paarden zijn ook erg aan elkaar gehecht.En ik maak me soms zorgen hoe het met hem zal gaan als Britta dood zou gaan.Als ze bv 40 zou worden is mijn ruin bijna 28.Ik denk er weleens aan om ze dan samen te laten gaan.Maar dan laat je eigenlijk een gezond paard(hoop ik dan nog)inslapen.Hoe denken jullie daarover?
Ik kan ze lijden, pijn, ziekte, etc besparen. Aan mij de taak om na grondig onderzoek door een DA te beslissen of het lijden het waard is of niet. Ik kan ze van hun pijn verlossen, als dat nodig is. Gianti schreef:Interessante discussie.. ik heb lang lopen nadenken om dierenarts te worden. Maar dit Is 1 van grootste redenen dat ik er niet voor gegaan ben. Ik zou er niet tegen kunnen als mensen dieren onnodig lang laten lijden, omdat ze zelf geen afscheid willen nemen van hun dier... een dier heeft meer besef van pijn en veranderingen (zoals boxrust of ellenlang in de kliniek), dan of hij plots geen morgen meer zou hebben (met daarbij aan andere kanten mensen die een dier nemen en geld voor zorg niet hebben)
. Wat dat betreft kijk ik zeker naar het welzijn van mijn paard. Ik ga liever verder met dressuur zodat ze zonder terugkomende blessure oud wordt, dan dat ik alles uit haar haal qua springen met het risico dat de blessure over 4 jaar terugkomt en ze dan dus niet pijnvrij kan leven (en ik haar daarom op jonge leeftijd moet laten gaan). Ja de boxrustperiode was vast niet de leukste periode in haar leven, zeker niet in combinatie met de kolieken (die zowel voor als tijdens die periode aanwezig waren). Maar doordat ze zo koliekgevoelig was kwam ze minimaal 5 keer per dag uit de box en geen haar op mijn hoofd die haar in de molen zette. Ik kwam gewoon 5 keer gezellig met haar aan de hand wandelen, lekker borstelen en heel veel grazen aan de hand. Een ideale situatie is het niet geweest maar ik heb geprobeerd er het beste van te maken. Inmiddels heb ik een kerngezonde, mega vrolijke en werkwillige merrie. Voor mijzelf was deze periode overigens ook niet de leukste. Om de kosten te kunnen betalen werkte ik fulltime nachtdiensten tegelijkertijd met mijn fulltime hbo studie. Ja het is gekkenwerk, maar ik geniet nog elke dag van de keuzes die ik destijds heb gemaakt
.