Nou wij zijn vandaag bij laarakker geweest
We waren blijkbaar al op de goede weg en het komt dus inderdaad van binnenuit. Zijn darmen zijn helemaal ontregelt, overprikkelt en hebben een virus. Zijn nieren en lever zijn overwerkt door de hoeveelheid afvalstoffen, die dus waarschijnlijk kwamen van verkeerd voer tijdens zijn manege periode. Dat allemaal bij elkaar heeft ervoor gezorgd dat zijn immuunsysteem erg laag is en heeft zich geuit in huidklachten. Ook is hij van aard insuline gevoelig, hij heeft geen insuline resistentie, maar is daar wel, mede doordat hij een sober ras is, gevoelig voor.
We waren dus gelukkig op de goede weg!! Alleen heeft alles wel een extra steuntje in de rug nodig om zo snel mogelijk weer alles op de rit te hebben. We hebben dus 3 producten meegekregen, alle 3 van phytonics; immu boost pro druppels, kidney comp druppels waar zij zelf ook nog druppels doorheen hebben gemengd, wat zij hebben gemeten met die wichelroede en de hypo balance (dit schijnt een nieuw product te zijn, dus er is nog niks over te vinden). Waar die laatste voor diend is me na 2x vragen nogsteeds niet helemaal duidelijk, maar ik geloof ze wel. Verder moet hij op zijn hooi blijven en de dieetmix was prima. Zijn vitamine E mocht ik opmaken, al vond Eric zelf die regelmatig even voorbij kwam lopen dat volgens mij onzin omdat het in zijn situatie waarschijnlijk niet goed word opgenomen (?).
Ik ben heeeeel benieuwd, al voelt het wel goed. Zit alleen even in een zelf-mini-dipje dat ik me toen ik hem kocht had voorgenomen zo min mogelijk extra dingen bij te voeren naast zijn hooi en zijn brok.... héhé.. zijn we dan, maar is voor het goede doel denk ik maar. Uiteraard als het nodig is, is het gewoon nodig