Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sjouk_L schreef:Het kan ook goed zijn dat hij juist door de behandeling zijn eten niet goed meer wegkrijgt. Sommige paarden zijn er gevoeliger voor dan andere, maar als het gebit serieus is bijgewerkt, dan worden de kiezen gladden qua oppervlak. Als ze dan met die mooie gladde afgeronde kiezen moeten eten dan maalt dat niet zo best meer.
Over het algemeen gaat dat met de tijd wel over, alleen het is even de vraag of het daarna niet uit gewoonte blijft doen.
Ik vind het nog niet onmiddelijk klinken als een maagzweer.
Het kan wel helpen om het hooi zo ver mogelijk van het water te leggen om hem er zo toch weer aan te wennen dat hij ook droog kan eten.
NinaCharlie schreef:sjouk_L schreef:Het kan ook goed zijn dat hij juist door de behandeling zijn eten niet goed meer wegkrijgt. Sommige paarden zijn er gevoeliger voor dan andere, maar als het gebit serieus is bijgewerkt, dan worden de kiezen gladden qua oppervlak. Als ze dan met die mooie gladde afgeronde kiezen moeten eten dan maalt dat niet zo best meer.
Over het algemeen gaat dat met de tijd wel over, alleen het is even de vraag of het daarna niet uit gewoonte blijft doen.
Ik vind het nog niet onmiddelijk klinken als een maagzweer.
Het kan wel helpen om het hooi zo ver mogelijk van het water te leggen om hem er zo toch weer aan te wennen dat hij ook droog kan eten.
Het paard mag na een gebitsbehandeling wennen aan het behandelde gebit en ze kunnen daar even last van hebben (als in, wennen aan het kauwen, sommige paarden maken wat proppen) maar dat moet dan ook wel met een week over zijn en niet 3 weken na dato nog last veroorzaken.
Soppen was gestopt!
ik ga zeker even een paardentandarts inschakelen ! Hij is idd behandeld door een genitsverzorger ..