Achterbeen continu op 'rust'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:03

Mijn tinker deed dat ook veel in het begin toen ik haar net had.
Zij had/heeft toch wel wat problemen vooral darmen en lever.
Nu zit bijv. de blinde darm rechts als die wat zeer doet kunnen ze ook vaker dat been op rust zetten.

Het hoeft natuurlijk niet iets te betekenen maar het kan heel goed een sein zijn dat er iets niet lekker zit. Scheef s.i gewricht geeft ook zulke signalen af.

Wellicht eens goed om een goede osteopaat er naar te laten kijken?

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:03

Staat ze altijd op rust?
Mijn paard stond bijna nooit op rust.
Inees in 1 dag stond die de hele tijd op rust met zijn achterbeen. Ook lag die meer dan normaal. Dit vond ik raar dus dierenarts laten komen en het was een hoefzweer.

Ga op je gevoel af zou ik zeggen.
Gebeurd het vaker dan normaal?

Afbeelding

Even een foto toegevoegd, hier ging die heel raar op rust staan. Dit was bij mij het moment dat ik de dierenarts had gebeld.

xAnthea

Re: Achterbeen continu op 'rust'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:10

Mijn pony staat regelmatig op rust. Dat komt door een rugprobleem, volgens mij ontlast hij dan het lendengebied (hij heeft daar Kissing Spines).
Ik had er nooit verder bij stilgestaan, maar ik merkte op dat hij zelfs in stresssituaties op rust ging staan. Toen we naar de kliniek gingen voor foto's, was hij ook wat zenuwachtig en ook daar stond hij op rust. DA zei dat het goed mogelijk was dat hij op die manier zijn rug ontlast.