Lymfangitis - Problemen met bandage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: Lymfangitis - Problemen met bandage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:17

Ik lees in je andere topic dat het oedeem ook over de buik, het bovenbeen en de koker verspreid? Dan vrees ik dat je meer nodig hebt dan alleen een bandage aan het onderbeen. Ik raad je aan nogmaals een arts te consulteren die de oorzaak van het oedeem kan uitsluiten. Een einschuss die niet meer acuut is zou geen abdominaal oedeem moeten veroorzaken.

Nikita18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 14:26

eilleen333 schreef:
Ik lees in je andere topic dat het oedeem ook over de buik, het bovenbeen en de koker verspreid? Dan vrees ik dat je meer nodig hebt dan alleen een bandage aan het onderbeen. Ik raad je aan nogmaals een arts te consulteren die de oorzaak van het oedeem kan uitsluiten. Een einschuss die niet meer acuut is zou geen abdominaal oedeem moeten veroorzaken.

Zoals ik al zei, er hebben meerdere artsen naar gekeken. Het is puur lymfe oedeem en volgens de artsen is eischuss naar de buik toe vaak voorkomend.

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:37

Klopt wel hoor.
Toen mijn paard het de eerste keer had, was ook zijn koker verdikt en had hij ook verdikte plekken onder zijn buik. Zijn been was toen ook zo dik en het vocht trekt altijd verder.

Probeer toch ook zoveel mogelijk via het eigen herstelvermogen van je paard te werken.

Bandages en dergelijke geven op korte termijn wel resultaat maar je neemt het een stuk over van het lichaam.
Probeer het zelf terug te stimuleren.

Een kennis van mij heeft ook goede ervaringen met manuele lymfedrainage, bovendien kunnen zij je ook bepaalde technieken aanleren enkel voor het been om zelf te doen.

En bewegen....