Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
aliedie schreef:ik gebruik het zelfde zadel als altijd en ik heb er nog een bontje onder nee volgend mij heeft de dierenarts zen rug niet nageken
The_Cat schreef:Ik denk dat ze wil zeggen dat ze van Nederland afkomstig is, nu in Amerika woont, en dat ze daardoor zo'n slechte berichten schrijft omdat ze amper nog Nederlands gebruikt.
Is er niet iemand op die stalling , volwassene liefst, die je paard even kan bekijken of hij nergens pijn heeft?
Rex_Rolfo schreef:TS heeft het over Amerika, dan is langer reizen al snel een halve dag in de auto. En ik kan me voorstellen dat een jong kind die al jaren alleen in het Engels schrijft het wat lastig heeft met Nederlands schrijven. Zelfs als het thuis nog wel gesproken wordt.
Er zijn verschillende mogelijkheden die het gedrag mee kunnen verklaren:
- paard heeft pijn tijdens het rijden
- paard krijgt teveel brokken en te weinig ruwvoer / maagzweer (post Elisa2)
- paard zit slecht in z'n vel mentaal gezien omdat hij te weinig uren beweging krijgt.
- paard heeft in de blessure periode slecht gedrag ontwikkeld en is daar niet genoeg voor gecorrigeerd. Blessure weg, gedrag gebleven.
Waarschijnlijk is het van alles een beetje, dingen hebben zelden één oorzaak.

Als je hem niet wilt verkopen, moet je toch echt opzoek gaan naar oplossingen aangezien een paard dit soort dingen niet zomaar doet.