oor schimmel?? wie herkent dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 10:46

Donna89 schreef:
Haha geeft niet. Ja voor een eerste behandeling zal hij idd suf gemaakt moeten worden. Alleen een pasta is denk ik niet voldoende dus dan moet er wel een da bij komen. Dan meteen maar oor uitscheren denk ik zodat verdere behandeling makkelijker gaat.

Ik moet dinsdag toch mijn da bellen voor de hond dus dan meteen maar overleggen

Wel doen hoor! Het is mij niet helemaal duidelijk hoe lang je paardje hiermee loopt, maar normaal is het niet. In een andere post schrijf je dat de da 'uiteindelijk' er wel bij zal gehaald worden. 'Uiteindelijk' veranderen in 'zo snel mogelijk' in het belang van je paard, zou ik zeggen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: oor schimmel?? wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:03

Ik ken er ook eentje die dit heeft. Heeft er geen last van dus doet de eigenaar er niks mee. Je kunt gewoon aan zijn oren zitten

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 11:32

Dat is ons ook niet duidelijk hoe lang hij hier al mee loopt. Al wel lang waarschijnlijk. Maar feit is dat we het nooit goed hebben kunnen zien. Nu pas sind een week of 2 sind we bezig zijn met hoofdstel valt het op. Omdat we nu dichterbij kunnen komen.
We hebben m nu 2 maanden. Dikke kand dat ie dit al had omdat halter ook een probleem was. En hij dus vanaf begin kopschuw was.
Omdat dit niet iets is van ineens en hij verder geen andere pijn vertoond dan alleen bij het aanraken zit er niet zoveel spoed achter dat dit op een dag komt.
(En nu krijg ik vast heel bokt over me heen)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 19:00

Er is nieuws...
Vorige week is de DA geweest ( heeft nog even geduurd ivm ziek zijn van de DA)
Oren zijn helemaal schoongemaakt

Kweek afgenomen en overleg met utrecht want ze had zoiets nog nooit eerder gezien
Gekke was dat eenmaal onder zeil hij nog wel reageerde op het daadwerkelijk vastpakken van het oor maar niet reageerde op het uitkrabben van de korsten

Dus zoveel pijn zal hij nu niet hebben. Wellicht in een eerder stadium pijn gehad en dat koppelt ie met elkaar.

Anyway DA vermoed nu aural plaques (pinnal aconthosis)
Daar is echter niet echt een behandelplan voor anders dan eventueel insmeren met verzachtende olie of lotion
En een oornetje om eventuele besmetting tegen te gaan....

Tja, krijg die er maar eens op
Ben bang dat er niet veel anders op zit dan tijd te nemen en proberen nog meer vertrouwen op te bouwen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:05

Ik dacht ook aural plaques, ga er op googlen, op engelse sites vind je er wel veel info over en verschillende behandel methodes :j
Gat vast vanzelf beter met heel,heel veel geduld :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 19:19

DA heeft idd de literatuur er op nageslagen. Maar er is veel onduidelijk.
En word veel verschillend advies gegeven.
Ze heeft nog een lijntje uit staan bij andere dierenartsen. Voor nu laten we iig gewoon even de lucht er bij.
Oren zijn uitgeknipt en hij zal nu geen last hebben van muggen met dit weer haha
Binnenkort eens kijken of we meer mogen gaan doen. Nu eerst weer vertrouwen opbouwen

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:20

Ah, dat heeft mijn ruin ook. Nagevraagd aan mijn DA, die gaf de tip om te deppen met een stukje zure appel. Nooit geprobeerd eigenlijk, paard heeft er geen last van en het is eigenlijk al veel minder geworden toen paard gezonder werd.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 19:26

Die had ik nog niet gehoord.
Nouja al zou ik het willen.. dat word een hele kunst om die appel in zijn oor te krijgen haha

Gezondheid zou kunnen mee spelen idd. Wie weet.