Paard niet voor elkaar.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Paard niet voor elkaar.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 11:05

Het is nog niet koud geweest ;)

Maar die eeuwige dooddoener dat het niet zo erg is omdat een ander paard nooit buitenkomt :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 11:08

FriesWytske schreef:
hwn schreef:
Als het paard maar 2 à 3u buiten komt, lijkt het me logisch dat ie stijf is. Hoe gaat ie in het rijden als je opzadelt nadat ie op de wei geweest is? Want als wij ons 21 uur opsluiten op het toilet, en dan komen we buiten om een stukje te gaan hardlopen, dan zal het ook wat stroef gaan.

Ben ik het niet mee eens. Een paard hoort nooit stijf te zijn als hij/zij maar kort op de wei of in de paddock staat. Dan is er echt wel iets aan de hand, als dat wel het geval is.

Nonsens... te kort op de wei of in de paddock kan weldegelijk een paard stijf maken. Heb wel het gevoel dat er meer aan de hand is TS, zou het diertje goed na laten kijken.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 11:25

Ik heb alleen de beginpost gelezen dus misschien is het al geopperd. Ik zou de voeten van je paard op de foto laten zetten.
Waarom de voeten? Ik heb met mijn merrie gehad dat ze een aantal maanden onregelmatig kreupelde, DA erbij gehad die dacht dat het doorijden een druk wedstrijdseizoen kwam en dat ze even rustig aan moest doen. Osteo erbij en dan kwam het wel goed. Ondertussen zadel veranderd en toch voorzichtig blijven trainen.
Het zat me niet lekker dus andere DA erbij en die dacht dat het uit de rug en schouder kwam. Staprust en weer de osteopaat erbij en na 4 weken weer rustig op gaan bouwen. Ze bleef een onregelmatige onregelmatigheid houden. Toen ben ik naar Utrecht gegaan, eerste wat ze dachten waren de voeten. Die op de foto gezet en HKO 2 geconstateerd in het ene voorbeen en HKO 1 in de ander. Nu met ander beslag, inspuiten van het gewricht en andere training (rechtrichten). Weer me eigen paard terug.

Dus lang verhaal, maar een probleem wat in de rug lijkt te zitten hoeft niet altijd daar te zitten.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 11:37

Ik heb het topic niet doorgespit.
Mijn paard komt nu ook flink minder buiten en is daar verder niet stram of wat dan ook van.. die discussie hoeft hier trouwens ook niet verder door te gaan. Hoef je je volgensmij ook niet voor te verdedigen!

Ik denk dat 'het probleem met de wervels' niet zo concreet is, wat is het idee van de DA en wat is het nou precies?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 12:57

De ene keer de schouder, dan eens het achterbeen kan zeer goed één probleem zijn: mijn merrie liep onlangs ook niet best, instructrice zei dat het haar schouder was (spieren), en dat dat veroorzaakt werd door teveel op de voorhand te lopen "zwoegen". Sinds ik haar onder deken heb, is het probleem gelukkig van de baan.

Dus de schouder kan zeer goed een gevolg zijn van een probleem achteraan (bijv. beginnende artrose in de sprong, of een probleem in het bekken), al zou de fysio dit ook gezien moeten hebben. Als het beginnende artrose is, zou het normaal beteren na een tijd beweging, vandaar mijn vraag of ie beter loopt onder het zadel na enkele uurtjes weidegang.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 09:12

nitouche schreef:
Heb je foto's van de hoeven en het paard in zijn geheel?

Het zal mij niks verbazen als het paard ongelijk staat wat natuurlijk de problemen in spieren kan verklaren.

er zijn mensen die je echt proberen te helpen. Echter wordt er op mijn vraag geen antwoord gegeven. Jammer!!!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 09:17

Na controle van de dierenarts e.d. Misschien het paard met de hals proberen goed laag te rijden? Dus met de neus richting de knie (niet erop natuurlijk, dan is die veel te diep), dan goed loswerken op voltes zowel links als rechts. Dat het paard goed soepel wordt.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 09:41

Misschien ook even een bloedonderzoek. Dan vooral ook vit E, seleen en magnesium.
Hoe is zijn stand achter? Zijn de knieen goed?

Ook ik ben van mening dat een paard Met deze klachten meer buiten moet lopen MET andere paarden EN hooi. :o

Sterkte ts! Heel vervelend als je paard iets heeft waar je je vinger niet op kan leggen!

_Dora_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 22:03

Bedankt voor jullie tips en adviezen! Ik heb helaas geen foto's nitouche, mijn hoefsmid zit bij de dierenartsen praktijk aangesloten en ze hebben hier samen naar gekeken de laatste keer.
Volgens fysio was hij verder wat stand betreft prima van achter, ook zijn gewrichten zijn in orde. Deze zijn ook op de foto geweest namelijk.
Hnw het maakt geen verschil of hij net buiten gelopen heeft of dat ik net uit stal haal om te rijden. Het is ook niet constant dat hij niet zuiver is. Daarom is het ook zo moeilijk om er een vinger op te leggen.

Ik heb inmiddels een afspraak bij de dierenarts staan dus hoop zo snel mogelijk wat duidelijkheid te krijgen zodat ik wat meer duidelijkheid heb en zo mijn paard kan helpen.

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:51

Super, hopelijk heb je snel meer duidelijkheid, dit is ook niks. Voor je paard niet en voor jou niet. Veel succes bij de dierenarts. Houd je ons op de hoogte?

Alvast een fijn nieuwjaar :j /3

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:05

Zijn dus foto's gemaakt van zijn rug lees ik, maar wat was er mis met zijn rug/hals dan? Weet je dat nog? Sommige dingen gaan slechts heel langzaam over, anderen niet, sommigen zijn rijtechnisch op te lossen andere niet.. enzovoort.