Alsjeblieft.. Help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 12:21

smileydees schreef:
ik wilde net vertellen dat wij ook meerdere zadels hadden. Technisc gezien lag het keurig op de rug van het paard, niet te lang, niet te kort. gewoon prima. Toch bleek bij osteopate steeds dezelfde blokkering terug te komen. Nl de achterhand, net achter het zadel. Toch weer een andere zadelmaker laten komen die ons liet zien dat Kwiny het zadel niet prettig vond. Toch iets te lang. Nu een Massimo. Een duur zadel, ook 2ehands maar met kortere kussens wat ze veel prettiger vind!

Dankjewel, ja massimo lijkt me ook wel wat. Hou het in me hoofd :)

_Gummybear

Re: Alsjeblieft.. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 00:13

Hay! Ben helemaal dit topic vergeten, weer even niet op bokt gezeten.. nou.. de osteopaat is geweest, we hebben weer oefeningetjes etc meegekregen die we braaf doen haha. Haar overbelaste pees van vorige keer is echt een heel stuk verbeterd en haar hoefstand is nu toppie, dus dat zit helemaal goed. In haar rug had ze aan 1 kant toch wel veel last maar is nu gelukkig verholpen. Gisteren met longeren met de dubbele longe liep ze weer heel ontspannen, blij mee dus.
Wel weer een min puntje is dat ze met eeb ander paard heeft gevochten op de wei en 2 wondjes op haar achterbeen had en weer wat onregelmatig liep. De laatste keer liep ze wel goed dus ik hoop dat dit dus nu gewoon weg blijft , zou fijn zijn haha.

We zijn nu rustig conditie aan het opbouwen vanaf de grond, en rustig op zoek naar een goed passend zadel.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:02

Heb je de pezen en/of rug ook laten echoën? Ik vind het namelijk niet zo gek dat als de foto's van benen en rug niets laten zien, maar je paard niet door de beugproeven komt en kreupel is, de volgende stap echoën is. Dan pas kan je constateren wat de conditie van de pezen is. Het zal me ook niet verbazen als je ontstekingen in de rug vind. Als je zoveel gedoe met zadels hebt gehad heeft de rug veel te voortduren gehad. Ook de rugpees kan ontstoken of geïrriteerd raken. Geen kritiek, maar als je zuinig bent op je pony, zou ik dit soort symptomen niet licht opvatten en goed monitoren of de pezen inderdaad 100% genezen is. Veel sterkte!