Vocht bij de mest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:06

felicity schreef:
@ breakthelaw

Ik heb een potje besteld om te proberen. Hoe geef jij het?

Ik lees hier de eerste week 2x daags 1 maatschepje (2.5 gram) met handwarm water mengen en na een kwartiertje voeren op een lege maag.
Na de 1ste week 1 maatschepje per dag
En onderhoudsdosering is 1/2 maatschepje per dag

Ik mix het gewoon door het voer heen.
Scheut lijnzaadolie erover en ff roeren met een houten lepel.
Inmiddels zit ik op 1 x daags een afgestreken theelepel.
Deze is inderdaad door een holistische praktijk ontwikkeld.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:15

Wij hebben hier ook zo'n "water bij de mest" paard. Wij denken dat veel van deze ellende voortkomt uit de bemesting van het ruwvoer, d.w.z. injecteren van drijfmest en gebruik kunstmest. Sinds wij over zijn gestapt op hooi en super droog voordroog van natuurlijk bemest land, d.w.z. land waar 's winters pinken op hebben gelopen, hebben wij geen last van deze ellende. Wij hebben grote drinkemmers in de stallen hangen en kunnen zo dus precies zien wat ieder paard drinkt. Wanneer wij ruwvoer geven wat flink bemest is, kunnen wij dat direct terug zien in het watergebruik. Kennelijk is dat spul veel scherper van smaak en drinken ze dus al veel meer. Dit maakt natuurlijk niet dat een paard water bij de mest heeft, maar een en ander geeft al wel te denken. Man man zegt altijd dat dat gelpe spul in de maag brandt.
Mensen beseffen niet hoe belangrijk GOED ruwvoer is...

marga1

Re: Vocht bij de mest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:17

Mijn haflinger heeft er last van als er veel fructaan in het gras zit.