Blokken onder hoeven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:41

:j Heb ik ook in Krakow gespot, maar daar hadden sommige paarden het wel voor- en achter aan 1 hoef, dus op het puntje van de teen een stuk en dan onder de hielen een stuk. Dan staan ze wel rechter. Maar sommige paarden stonden inderdaad behoorlijk stijl naar voren.

Paarden zagen er toen allemaal wel goed uit, moet ik zeggen. :j Erg mooi op gewicht.

Arabesk

Re: Blokken onder hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:34

Volgens mij is er een simpelere oplossing; hoefschoenen :+. Wat een idiote constructies

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:23

Het lijkt me meer iets waar de dieren een parmantig pasje van krijgen.
Als het tegen het glijden zou zijn dan zet je toch niet alleen de hiel omhoog. En dan zouden altijd alle vier de voeten er op gezet worden. Het is wel makkelijk om tegen die domme toeristen te zeggen dat het tegen het glijden is, zodat er verder geen lastige vragen over gesteld worden.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 00:08

Aan de voorkant zit ook een blok maar kleiner (leek gewoon op ijzer). Maar had nog steeds wel het idee dat ze scheef stonden. Maar kan me ook weer niet voorstellen dat ze er last van hadden. Paarden zagen er redelijk uit (beetje afgestompte uitstraling maar niet alsof ze ongemak ervaarden).

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 07:57

Ik had ook het idee dat het voor een parmantig pasje was :+ , ze trokken behoorlijk de benen op. Het geluid klonk ook juist harder dan wanneer je alleen ijzers over straat hoort. Als het rubber zou zijn, dan zou het wel dempen toch?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 08:05

mrie schreef:
Het lijkt me meer iets waar de dieren een parmantig pasje van krijgen.
Als het tegen het glijden zou zijn dan zet je toch niet alleen de hiel omhoog. En dan zouden altijd alle vier de voeten er op gezet worden. Het is wel makkelijk om tegen die domme toeristen te zeggen dat het tegen het glijden is, zodat er verder geen lastige vragen over gesteld worden.

De paarden lopen er juist wat ongemakkelijk op, zeker niet parmantiger.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:37

Mensen vonden in het verleden en nu ook nog, maar al te vaak ongemakkelijk prachtig, denk aan de opzetteugel van de koetspaarden, de peper in reet om de staart mooi te dragen, gecoupeerde toestanden, Blokken en teugels aan hoeven van Tennessee Walkers... Moet ik doorgaan? Kan hoor... Ingesneden neusgaten bij arabieren, ingesneden oren in India

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:23

Had niet hetbidee dat ze nou parmanticher door lopen.. eerder demping. Voor zat een kleiner blokje idd.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:32

Toevallig waren we in oktober ook in Krakau en heb ik het ook gevraagd aan een koetsier. Het was inderdaad om te voorkomen dat ze uitglijden op de stenen. Ze vertelde wel dat ze dit altijd onder de hoeven hebben, ook als hun 'dienst' erop zit.
De paarden zagen er trouwens goed uit en qua gangen zag het er regelmatig uit.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:43

Tegen het uitglijden snap ik op zich dat je geen metaal wilt, maar dat kan dan toch ook gewoon een gelijkmatig verdeeld stuk zijn? Desnoods kunststof ijzers. Daarvoor hoef je de achterkant van de hoef toch geen 5cm op te tillen?

Diko12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:54

Azmay schreef:
Tegen het uitglijden snap ik op zich dat je geen metaal wilt, maar dat kan dan toch ook gewoon een gelijkmatig verdeeld stuk zijn? Desnoods kunststof ijzers. Daarvoor hoef je de achterkant van de hoef toch geen 5cm op te tillen?

Afbeelding
Niet alleen blok op de achterkant , ook aan de voorkant : )