Ik heb een andere veearts laten komen. Het advies om het nu een week aan te kijken zat me niet lekker.
En terecht!!!
In eerste instantie zou ze komen voor een endoscopie, maar dat was uiteindelijk niet nodig. Ze heeft eerst naar haar ademhaling geluisterd. Deze was goed. Niet versneld, geen ruis. Getemperatuurd. 37,2. Ook prima.
Ik heb het hele verhaal vanaf het begin verteld en ze zei gelijk al dat ze een infectie heeft aan de bovenste luchtwegen.
Dus jullie hadden gelijk. Ze deed het zeker niet om onder het werk uit te komen. Ik ben dan ook heel blij dat ik niet teveel door heb gezet. De afgelopen weken heb ik haar iig niet in het zweet gereden.
Het is begonnen van 24/7 buiten naar een binnenstal. Last van het stof. Hoesten. Blijven hoesten. Daardoor is het alleen maar erger geworden.
Ze heeft net antibiotica gekregen. Ze staat lekker in de buitenstal, wat meehelpt aan het herstel.
En ik geef haar nu 7 tot 10 dagen ontstekingsremmers en slijmverdunner om haar een beetje te helpen met het uithoesten.
Na het weekend moet er zeker al verbetering zijn en na 10 dagen moet het over zijn.
Ik mag gewoon licht werk met haar doen, maar heb besloten haar de komende dagen lekker met rust te laten. Alleen lekker los in de buitenbak en/of paddock. Lekker rustig aan.
Ze oogt nog steeds totaal niet ziek. Op het hoesten na. Als ze hoest zie je wel dat ze echt last heeft.
Ben zelf ook niet helemaal fit dus ik vind het prima zo. Samen uitzieken