Fout van dierenarts, zelf betalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 21:28

Uiteraard, maar mocht dit niet meer pakken, dan moeten we andere dingen gaan overwegen, sprak de dierenarts over... Dat door misschien een te krappe hechting. Maargoed, uiteindelijk gaat het me niet om wel of niet betalen, maar misschien wel meer over het pricipe dat hun zeggen, is prima zo, we wachten af en vervolgens toch niet goed blijkt te zijn. Wat achteraf misschien wel grote gevolgen kan hebben.

Het gaat me meer om die arme pony, die door hun mening de dupe hier van is, en in 1 week 2 keer zware sedatie krijgt...

Ik ga met de dierenarts overleggen, misschien kunnen we naar elkaar toe komen betreft het spoedconsult

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:30

Linsey1998 schreef:
Ik heb deze week via foto's contact gehad, betreft het te strak hechten, hun zagen inderdaad dat het binnenste stukje in de hoek te strak stond. Maar wilde dit was volgens hun voor nu prima.

Vanmiddag kwam een andere dierenarts, wat van oudere leeftijd, en zei dat de wond, waarschijnlijk toch is geknapt, door een te strakke hechting.

Vervolgens hebben ze vandaag weer gehecht, met ander draad?! Hoefde dit keer ook geen extra plaatselijke verdoving rondom zijn oog, en ook geen antibiotica en pijnstilling, terwijl precies hetzelfde is gebeurd. Dit vind ik persoonlijk ook raar?

Waarom geen verdoving: verdoving zetten doet meer pijn dan 1 steekje naaien. Mijn eigen hoofd hebben ze vorig jaae 3 steekjes zonder verdovig gezet omdat ze daar 4x voor zouden moeten verdoven en dan nog naaien. Dan maar even een steekje zonder vedoving (vorige maand ook op hoofd genaaid moeten worden met verdoving en die verdoving doet echt zeer). Dus zonder verdoving voor 1 of 2 steekjes heeft ook mijn voorkeur.

Antibiotica is niet meer nodig omdat de wonde al aan het genezen is, dit dient enkel om infecties voor te zijn.

Andere draad heeft waarschijnlijk ook met de huidige staat van de wonde te maken. Ik ben 2 weken geleden aan mijn ooglid en hoofd genaaid geweest en in mijn ooglid zat dunne doorschijnende draad en mijn hoofd dikke blauwe. Waarom, hoofd zit meer druk op dus heeft sterkere draad nodig. Dit zal dus ook een weldoordachte keuze geweest zijn van de dierenarts.

En pijnstillers. Als de volledige wonde weer open zou zijn zou er denk ik wel pijnstiller geven worden, maar dit gaat waarschijnlijk amper pijn doen. Als ik even weer naar mezelf kijk, ik had 20 draadjes in mijn gezicht, daar deed er geen 1 van pijn, zelfs niet na perongeluk krabben waardoor ik het wat deed bloeden. Terwijl de open wonde enorm pijn deed. De pijnstiller die hij toen gekregen heeft zal echt tegen de pijn van de scheuren zelf geweest zijn. Dit gaan amper pijn gedaan hebben.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:30

Goed idee TS, hoop dat je dierenarts met je mee denkt.

En sowieso sterkte met je pony. :(:)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 21:37

pinto_1 schreef:
Goed idee TS, hoop dat je dierenarts met je mee denkt.

En sowieso sterkte met je pony. :(:)

Dankjewel! :)

Jasmijn159

Re: Fout van dierenarts, zelf betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:46

Ik zou dit soort dingen gewoon aan je dierenarts voorleggen. Nu heb je allemaal twijfels en achterdocht, terwijl je dierenarts waarschijnlijk weloverwogen keuzes maakt. Vaak staan ze echt wel open om je uit te leggen wat ze doen en waarom.
Dat heeft meer zin dan je twijfels hier uiten, waar iedereen een mening heeft, maar niemand je paard ooit gezien heeft, laat staan de wond of de hechtingen. Aan die meningen heb je dus niet zo veel...

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:58

Sterkte met je pony ts.

Normaal gesproken zou je gewoon moeten betalen. Een dierenarts heeft de plicht je dier te behandelen. Maar als het niet het gewenste resultaat heeft heb jij pech banketstaaf gezegd. Als je meteen had gezegd dag de hechting niet goed had had je misschien nog iets kunnen bereiken maar nu is het wel laat. Maar... proberen kan altijd, dus zou zeggen bel je da gewoon even op :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:03

Helaas zelf betalen. :j
Wij hebben door fouten van een dierenartsenpraktijk bijna 2000 euro moeten betalen terwijl er 2x bewezen fouten zijn gemaakt.
Het is uiteindelijk dan woord tegen woord helaas.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:06

Linsey1998 schreef:
Uiteraard, maar mocht dit niet meer pakken, dan moeten we andere dingen gaan overwegen, sprak de dierenarts over... Dat door misschien een te krappe hechting. Maargoed, uiteindelijk gaat het me niet om wel of niet betalen, maar misschien wel meer over het pricipe dat hun zeggen, is prima zo, we wachten af en vervolgens toch niet goed blijkt te zijn. Wat achteraf misschien wel grote gevolgen kan hebben.

Het gaat me meer om die arme pony, die door hun mening de dupe hier van is, en in 1 week 2 keer zware sedatie krijgt...

Ik ga met de dierenarts overleggen, misschien kunnen we naar elkaar toe komen betreft het spoedconsult

Maar eerlijk de arme pony die de dupe is gaat toch niet beter worden als je compensatie krijgt, dat is toch altijd voor jezelf?

Hopelijk geneest het nu probleemloos.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:11

Imo maak je je druk om niks. Dat ene draadje gaat niet zoveel verschil maken en je pony lijdt hier echt niet onder. Wonde zag er netjes uit op je foto's en na 7 dagen zou er al het een en ander hersteld moeten zijn. Vertrouw wat meer op je Da ;-).

Draadjes kunnen nu eenmaal knappen of zelfs doorscheuren maar zelfs dat geneest uiteindelijk.
Heb hier eens de helft van de hechtingen doorgescheurd gehad (wonde van 10cm), lag niet aan de hechtingen maar aan de plaats (net boven de hoef vooraan het been) en aan mijn lomp paard. Da's evengoed volledig genezen.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:47

Dat een hechting na zoveel dagen knapt is helemaal niet abnormaal hoor,
zeker niet op een plek waar veel beweging is en de dag(en) erna meer druk op komt.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:53

Ik ben 1 pony kwijt geraakt.. Nou was ze waarschijnlijk toch al ver heen, maar als de dierenarts correct gehandeld had had ze een dag extra gehad om beter te worden. Die is verspeeld. Heb toch gewoon betaald, de man is evengoed wel gekomen.

Diezelfde pony werd kerngezond verklaard door een dierenarts/osteopaat. Bleek later een gebroken kruisbeen te hebben, zaten welgeteld 2 weken tussen eerste beoordeling en de second opinion. Ook daar, gewoon betaald. Was het er niet mee eens, maar de man was toch gekomen en had er tijd in gestoken.

banketstaaf vond ik nog dat ik beide keren niks van excuus en alleen maar verwijten terug heb gespeeld gekregen. Daarom was ik ergens ook wel blij dat ik ze gewoon heb kunnen betalen en er nu voor kan kiezen om ze nooit meer te zien :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:54

hoe bedoel je te strak?Hechten doe je tot de huidplooi dicht is,of er moet huid missen?Je kunt toch niet hechten met ruimte ertussen open laten?Dan kun je net zo goed niet hechten.
Er zit weinig ruimte in de huid op die plek dus losscheuren is niet zo vreemd.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:55

Azmay schreef:
De dienst is geleverd, of het paard er beter van word of slechter maakt niet uit.
Soms kan dat heel naar zijn maar het is zo.

Niet helemaal mee eens ;)

Moet nu even denken aan de "tandarts" die ooit bij mijn verzorgpaard kwam en dat paard (ok, die had het niet zo op mannen en was een beetje zuur) niet eens fatsoenlijk bekeek, maar meteen zei dat ie goed was en misschien wel wat haakjes had, maar daarvoor moest ik maar naar iemand anders, want dit was te moeilijk voor hem.

Die is toen echt niet betaald hoor ;)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:13

Sja, die heeft dus ook gewoon geen dienst geleverd.
Is anders dan de situatie van TS.