Dikke benen tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Dikke benen tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:57

De haren van een tinker zijn aan de benen altijd vrij stug, ze hebben daar een heel andere haarstructuur dus dat is normaal :)
Dat is ook meteen een reden waarom de sokken van tinkers beter niet geschoren kunnen worden (tenzij eenmalig voor controle natuurlijk); de vacht is dan niet meer waterdicht doordat de haren ze stug zijn en niet omlaag hangen maar naar buiten steken. Dus zodra je er achter bent wat het probleem is kun je ze gewoon weer laten groeien.
Rimpels of huidplooien zijn het makkelijkst te herkennen in de kootholtes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:59

Ze heeft wel plooien. Bij dr achterbenen kun je moeilijk in de koot komen met je vingers door de dikke kogel

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:07

AmyPony schreef:
Laat ik het zo neerzetten dat ik een normale tondeuse niet door de haren op de benen krijg. Haren en huid voelen stug aan. Beetje rood is de huid ook. Hier en daar rimpels ja, maar weet niet of dit nou door de haren komt of door de huid.. we denken dat t vocht is maar we weten het niet zeker. Als ze loopt gaan dr kogels helemaal heen en weer als het ware. Zeker bij de achterbenen.

wanneer is ze behandelt tegen mijt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:08

1,5 week geleden hebben we haar voor de laatste x gewassen met byemite. Dit hebben we 3 x gedaan, eenmaal per week.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:52

AmyPony schreef:
1,5 week geleden hebben we haar voor de laatste x gewassen met byemite. Dit hebben we 3 x gedaan, eenmaal per week.

dan moet je het even de tijd geven,wie weet herstellen de benen zich iets.Ze hoeven niet per definitie zo dik te zijn met cpl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:01

Gewassen? Heb je het ook weer uitgespoeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 07:07

Nee niet uitgespoeld want dat mocht niet volgens de veearts.

Dustyshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:28

De veearts is dus geweest? En wat zei hij ervan? CPL? Mok? Mijten?

Kun je haar niet inruilen voor een ander paard? Ik weet het klinkt hard, maar ik denk dat geen een handelaar graag een paard terugneemt en geld moet retourneren, maar wel open staat voor ruilen.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:43

zo ver ik op je tweede foto kan zien zou ik zeggen CPL. Vooral achter zijn de rimpels zichtbaar. heel vervelend, met veel verzorging en aanpassingen in voer, stalling en beweging kun je veel doen. helaas zal hij er altijd alst van blijven houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:57

Zoals gezegd hebben we mokzalf gehad. Da is niet gekomen,telefonisch contact gehad. Haar voorbenen zijn nu al normaal dun! Nu achter nog. Die rimpels zijn omdat het lelijk geschoren is (heb het niet zelf gedaan dit keer, volgende x scheer ik zelf weer want dit is geen gezicht). Da denk combinatie mok mijten en daardoor ongelooflijk geïrriteerd.

Heeft iemand ook wel eens een paard of pony gehad met hele dikke benen? Foto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:59

Inruilen wil ik liever niet want het is een hele lieve pony en die man wil er dan heel veel geld bij hebben want bij deze pony moesten we ook bijbetalen en een andere leuke pony was te duur om bij te betalen voor ons.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:02

Dat is mooi als deze pony dan heel duur is.

Want als hij CPL heeft dan was dat iets wat hij ook al had toen je hem kocht.
En volgens de wet hoort hij bij een gebrek gewoon het geld terug te geven.
Komt dat even mooi uit dat hij duur is *D

Dus hup die dierenarts erbij.
Maar dat is je al 100 keer geadviseerd.

Dan kan de dierenarts ook meteen naar zijn rug kijken aan naar zijn steile voorvoeten.

Want ik denk dat je vreselijk genääid wordt/bent. genaait

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:47

Waarschijnlijk komt volgende week veearts want die anders is nu ook ineens heel kreupel (ze heeft peesblessure maar loopt nu echt beroerd) dan laat ik hem gelijk naar dr benen kijken en evt naar de rug. Hoeven moeten gekapt worden vandaar die er zo raar uit zien, maar toen de smid kwam toen bleek ze voetje geven niet te kennen. Dus dat hebben we dr nu geleerd en dus wordt ze 16 dec gekapt. Hoeven zien er van onderen niet zo best uit dus denk dat ze nooit eerder naar een smid is geweest. Straal ligt ook best diep bij de voorhoeven.

Als ik het met die benen en evt rug zelf op kan lossen doe ik dat, ik wil haar niet terugbrengen. Het is een hele lieve pony waar ik alles mee kan... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 09:30

Houd je ons op de hoogte?

Heb je een standfoto anders? Op foto 1 geeft de rug mij een heel raar beeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 10:15

Heb nog geen andere standfoto die zal ik vanmiddag even maken.
Houd jullie op de hoogte.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:42

Een standfoto zonder deken is wat handiger als je de rug wilt laten zien ;)

De benen vind ik heel typisch CPL. Ik zou absoluut een dierenarts een oordeel laten vellen en in overleg met de verkoper gaan...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:54

Waarom wordt er zo lang gewacht met een dierenarts? Vrees dat je echt bedonderd ben met deze pony.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 13:43

Citaat:
Als ik het met die benen en evt rug zelf op kan lossen doe ik dat, ik wil haar niet terugbrengen. Het is een hele lieve pony waar ik alles mee kan..

Daarom.
En die handelaar lacht zich kapot.
Weer iemand een zieke pony verkocht. Oplichting gelukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 16:54

Bij die foto's ging het om dr benen.

Waarom we wachten met een da? Wat dacht je ervan dat we nog een paar honderd euro in de schuld staan bij de da? We willen gewoon even wachten want we vinden het vervelend hem te laten komen voor iets dat geen noodgeval is in mijn ogen...

Handelaar kon het niet weten van die benen want ze had enorme sokken!!!

harlyxroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:04

AmyPony schreef:

Waarom we wachten met een da? Wat dacht je ervan dat we nog een paar honderd euro in de schuld staan bij de da? We willen gewoon even wachten want we vinden het vervelend hem te laten komen voor iets dat geen noodgeval is in mijn ogen...

Geen nood geval?
Als je een pony koopt moet je er rekening mee houden dat het ziek kan worden...
De pony moet niet lijden omdat het niet naar de dierenarts kan wegens omstandigheden!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:09

Een handelaar weet dat ook met dikke sokken.
Hij wil jou laten geloven dat hij dat niet weet en dat lukt hem prima zo te horen.

Elke handelaar die tinkers verkoopt weet dat daar mok, mijt of erger: cpl kan zitten.
Beetje tussen die sokken in voelen en je weet het.

Dan is het wachten op de niets vermoedende klant die niet laat keuren en hebbes. Weer een paard goed verkocht terwijl hij dat niet is.
En zo blijft slechte handel in stand.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:21

Vind het wel een nood geval. Kan net zo goed bloedvergiftiging zijn .
Snap niet dat je een pony koopt als je al schulden hebt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:26

AmyPony schreef:

Dat is het wel.
je moet CPL zo snel mogelijk behandelen; anders kan er onderhuidse ontstekingen komen met alle gevolgen van dien.
Of de huid kan open knappen door de druk van binnenuit.

Als je geen paar 100 schuld wil hebben bij de DA had je of een spaarpotje moeten hebben voordat je een (zieke) pony kocht of hem helemaal niet moeten kopen.

Zulke dikken benen (ook onder dikke sokken) kun je wel voelen/weten.
Daarnaast heeft een handelaar de wettelijke! verplichting een paard terug te nemen binnen 6 maanden na verkoop als er een (verborgen) gebrek blijkt.
Dus ook als hij het echt niet wist; heeft hij hem terug te nemen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:30

Maar ze wil hem niet erg doen, hij is zo lief.
Maar behandelen dus ook niet, want dat kost geld.

Mag ik vragen waarom je een paard hebt gekocht als je nog schulden hebt staan bij de dierenarts?
Dan zorg je toch eerst dat je die af hebt betaald, een potje hebt gemaakt of een volgend paard verzekerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:36

Ik leg het net uit! Die andere kreeg een peesblessure! Dat het geld kost maakt me geen reet uit maar dan moet ik het wel hebben!!