Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ladyloe schreef:Misschien moet ik het eens veranderen. Ik ben haar de pavo sportfit gaan voeren voor een beetje meer energie. Terwijl ik het idee heb nu ze op hooi staat juist fitter is.
Ik heb ook een zak hippostar muesli staan. Zonder haver, laag in suikers ed. Kan proberen dat eens te voeren ipv de sportfit.
Ladyloe schreef:Mijn paard heeft zolang ik haar al heb met komen en gaan last van natte mest. Haar mest zelf is wel prima van stuctuur en het is geen diaree. Haar kont, staart en benen zitten elke dag onder de mest.
Ik heb een tijd gedacht dat ze misschien haar staart niet goed kon optillen tijdens het mesten, maar op de wei kan ze dit wel prima heb ik gezien. In stal mest ze tegen haar muur aan.
Ik ben nu op een punt gekomen dat ik een beetje radeloos ben want elke dag wassen gaat ook niet meer met de kou.
Ik heb haar al een zandweg kuur gegeven. Ze heeft probiotica gehad in overleg met de da. En ze staat nu sinds 2 weken op hooi ipv kuil.
Ik dacht namelijk dat het kuil het probleem zou zijn. Aangezien de kwaliteit van het kuil bij ons op stal nogal wisselend is. Maar na 2 weken op hooi is er eigenlijk nog geen verschil. Ik voer nu op het moment ook prebiotica.
Vorige week ook nog mest onderzoek laten doen en dat was allemaal in orde.
Wie is bekend met dit probleem en heeft de gouden tip!? Ik weet het namelijk niet meer...
Meld dit bericht
Ladyloe schreef:Heb op een tinkerforum gezien dat er véél Tinkers zijn met dit probleem. Het lijkt dat toch een probleem te zijn dat ze haar staart gewoon niet genoeg optilt en ze in haar staart mest. Vervolgens lekker gaan staan zwieben met haar staart wat als gevolg heeft dat haar billen onder zitten. Heb nu op het moment haar staart ingevlochten en het lijkt al een stuk minder te zijn.

Ik moet er maar mee leven dat haar staart fifty shades of yellow and brown is in plaats van wit, helaas. (En dat het uren werk is om het een keer schoon te krijgen..) Sanneloes schreef:Ik sluit aan bij deze topic... wouw Lauret ik heb yea sacc even opgezocht maar hoe lang doe jij met een emmer? 470 euro is echt wel heel pittig hoor voor mijn budget.
Ik geef op advies van Den Hoek geen pulp meer van pavo. Speedy beet is oververhit geweest wat het snel zuur maakt. Nu de old scool pulp... blijft zoeken... veel eiwitten en granen maken het wel erger naar mijn idee...