Kan Colosan dagelijks gegeven worden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LinSa

Re: Kan Colosan dagelijks gegeven worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 12:14

Het is niet zomaar een hooibuik, het lijkt nog het meeste op een tweelingdracht. :+
Het is ook noet constant, het komt en het gaat. Een hooibuik zou constant aanwezig moeten zijn toch? Ze krijgt grof, droog hooi.
Ze is recent ontwormd en uit bloed onderzoek bleek dat de eosinofielen normaal zijn(wat, correct me if I'm wrong) geen parasieten aanwezig betekend.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:28

Pas op daarmee had ook eentje die safe uit bloedonderzoek en mest kwam en komen nu massaal wormen af helaas. Zijn de leverwaarde bekeken geweest ? Wat ook kan is schimmel in de darmen trouwens als oorzaak.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 12:32

Alles is bekeken en alles was helemaal prima, behalve de ureum dan die ietsje verlaagd was.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:29

Is er door een dierenarts ook vastgesteld dat het gas is? Mijn paard wisselde ook van omvang. Was geen gas. Dus waarom denk je dat het gas is? Laat ze veel winden?

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 16:52

De dierenarts heeft niet specifiek gezegd dat het gas is, dat is mijn eigen conclusie. Ik zou namelijk niet weten wat het anders is eigenlijk. Mijn eigen dierenarts heeft daar ook geen antwoord op.
Wanneer ze op het gras staat, is ze ontzettend winderig. Nu ze op het hooi staat valt dat eigenlijk wel mee.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:03

Maar als het dier er geen last van heeft waarom dan iets geven? Colosan is bij koliek dat haal ik niet uit je verhaal dat ze koliek heefr