Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Habore schreef:All in Soup is een soort slobber van de Aveve.
Zes jaar geleden moest ik hem vrij eiwitarm voeren ifv zijn lever. Hij heeft toen lang met verhoogde leverwaardes gezeten ( indirecte billuribine).
Wat kan je geven waar meer eiwitten in zitten maar wat toch niet te belastend is voor zijn lever?
Shirley schreef:Nee, Priores wordt niet in België verkocht helaas, maar bij de Aveve verkopen ze ook prima spul en in combinatie met bietenpulp kun je dan een soortgelijk voer samenstellen.
Homiafortuna schreef:Mijn oude dame van 26 viel ook plotseling in op de flanken. Daar kwam de diagnose cushing uit.
Goof schreef:Niet de onderzoeken afwachten, maar meteen gaan bijvoeren. En goed ook. Je paard is broodmager en geeft duidelijk aan dat hij veel meer nodig heeft dan hij nu krijgt.
ellepel schreef:Kun je bij jou ook aan grasbrok komen?
Grasbrok is kwa voeding wel erg fijn om te geven als ze wat mogen aankomen.
Wij geven het een aantal oudere paarden ook bij.
Je moet het wel met water aanmaken zodat het een brij word.
Habore schreef:Mijn DA doet zelf de tanden. Hij is ieder half jaar gecontroleerd. Maar volgens haar kan dit op zijn leeftijd snel veranderen. Daarom gaan we binnen enkele weken opnieuw controle doen. Ze heeft nu al gekeken maar kon niet dadelijk iets zien.
Hij maakt ook geen proppen of knoeit niet met zijn eten...
Tot nu had hij eigenlijk een heel goed gebit.