Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
MarChak schreef:Eerst maar eens de oorzaak opzoeken lijkt me.
Mestonderzoek (zand, wormbesmetting), bloedonderzoek, wat is het ontwormschema, wanneer en met welke werkzame stof is er ontwormd. Voer je grove luzerne, of zit er erg grove luzerne (gehakte stelen) in de muesli?
Aan de hand daarvan advies van DA volgen, zonodig ontwormen met het juiste middel, de darmflora ondersteunen met b.v. bietenpulp (probeer een pulp te vinden met suikergehalte <10%), enzovoorts.

.
miekie291 schreef:Waarschijnlijk is dit mestwater, Google het maar eens. Komt idd Door overgang van gras naar (meer) kuil/hooi/voordroeg. Mijn paard heeft dit elk jaar in deze periode (okt/nov) en in december is het meestal weer over. Heb ook van alles geprobeerd. Maar elk jaar heeft die het weer. Ik doe er verder dus niks aan. Mestonderzoek en bloedonderzoek was allemaal goed. En hij heeft 2 weken terug nog zandkuur gehad. Het enige is idd de staart vlechten en regelmatig even afspoelen en met equishine (oid) insprayen. Dan plakt het minder vast.
Maar blijf je paard wel in de gaten houden. Blijft hij goed drinken, eten. Valt hij niet in of wordt hij lusteloos, idd koorts meten.
callum schreef:Wat een verwennerij. Kan zijn mest ook nog wat dun blijven doordat zijn afvalstoffen eruit komen?