Geen krachtvoer geven of alleen een handje voor de gezelligheid. Wij voeren ons paard en onze pony subli ponybrok, (veel vitamines/mineralen, weinig suikers, eiwit). Ons grote paard krijgt 350 g ponybrok per dag en verder hooi of kuil en wortels en elke dag 1 appel. Onze pony krijgt 1 handje ponybrok, wortels, een beetje kuil of hooi en 1 appel. Zij is hoefbevangen geweest en moet dus schraal worden gevoerd. Zij moest ook afvallen, toen kreeg ze zelfs dat handje brok niet, alleen 1 plakje hooi, 1 kg wortel en 1 appel per dag.
ellenlouise
Geplaatst: 23-01-04 02:10
Ik sluit me aan bij Dutske. Terug in biks en eventueel kuil afwisselen met (arm) hooi. Rustig aan doen. Niet te snel minderen, net als bij mensen eigenlijk. Mijn merrie leek wel drachtig van de zomer en is nu weer aardig in vorm. Ze krijgt een handje biks (okay, 2x 1 handje), wortels en hooi en kuil.
Misschien ook fijn als ze een aantal uur los kan lopen? Scheelt allicht weer.
Nerootje
Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 09:52
Het zou idd fijn zijn als hij een aantal uur los kan lopen, maar wij hebben 2 los gooi stukjes voor 23 paarden dus word helaas een beetje moeilijk maar probeer hem zo veel mogelijk beweging te geven.