Wij hebben hier net het zelfde verhaal meegemaakt als jou..Alleen voor het paard van mijn vader is het helaas wel verkeerd afgelopen. Dit paard was ook drager en is vandaag naar een kliniek geweest om hem te spoelen.Helaas bleken bij hem stenen(opgedroogd pus)in de luchtzak te zitten.Dan heb je dus nog 2 opties..een risicovolle operatie(dan openen ze de luchtzak en snijden de stenen eruit,maar als ze mis snijden bloed het paard dood)operatie gaat zowiezo €3000,- kosten en nog is het dus 50/50..of optie 2 in laten slapen. Mijn vader heeft er vandaag voor gekozen om z'n paard in te laten slapen.
Vorige week donderdag zou hij eerst ingeslapen worden omdat ook wij het bericht kregen dat een drager ingeslapen moest worden.Onze dierenarts heeft met Utrecht gebeld en daar kregen we de opties spoelen of eventueel opereren.Er zijn dus wel degelijk meerdere opties dan in laten slapen.. Alleen moet je voor jezelf bekijken hoever je daar in wil gaan..Het paard van mijn vader had gewoon geen kans meer..longen waren tot de rand gevuld met pus en er zaten stenen in..Hij heeft vorig jaar ook al droes gehad en nu weer..
Dank je voor je reactie en sterkte met verlies van het paard. Wat kost dat spoelen dan vraag ik me af.
eefjuh20
Geplaatst: 16-11-16 17:31
SandravdB schreef:
Dank je voor je reactie en sterkte met verlies van het paard. Wat kost dat spoelen dan vraag ik me af.
Dank je..onze dierenarts heeft verschillende klinieken gebeld die gezondheidsdienst voor dieren door had gegeven..de kosten lopen uit een van €500,- tot €1000,- Kliniek(Hellendoorn) waar wij heen zijn geweest zou het tussen de €500,- en €700,- kosten(sedatie,spoelen,penicilline en over 4 weken nog een keer spoelen zit daarbij in) Utrecht zou rond de €1000,- kosten werd ons verteld Bodegraven en Wolvega zitten ook op ongeveer €700,-
Ik heb ooit een topic gemaakt over mijn paard met luchtstenen nav droes. Eerst geprobeerd te spoelen, werkte niet. Uiteindelijk geopereerd. Ze was veel te goed om in te laten slapen..