Uitstulping uit vulva

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: Uitstulping uit vulva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:41

Inderdaad, en ervaring is iets anders dan een dierenarts te zijn met de nodige diploma's.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:19

Nou idd... Je weet niet eens wat het is... Dat vraag je op bokt..... En dan wel zelf knippen...gewaagd

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:23

Nou nou, ik vind wel dat iedereen snel een oordeel velt. Wellicht heeft ze het knippen besproken met de dierenarts?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:30

Ik had dit waarschijnlijk ook rustig zelf gedaan voor. Ik zou wel eerst even goed onderzoek doen en overleggen met de veearts. Maar ik zou dat wss of zelf open hebben gesneden of inderdaad geknipt. Wel eerst goed onderzoeken of paard er iets van zou voelen. Als dierenarts toestemming geeft zou ik het doen. En mijn dierenarts is ook een beetje een rauwdouwer. Huppatee gewoon gaan en niet teveel poezelen en neuzelen. Doorwerken huppa.

Zo heb ik ook regelmatig katten geholpen bij hun bevallingen, jonge kittens gered die de navelstreng om hun nekje hadden en geen adem haalden, wonden van dieren verzorgd (met pus, bloed, viezigheid) mok weg zitten pulken, inderdaad ook zulke gezwellen gevoeld maar dat was vaak iets dat leeggezogen moest worden of vanzelf open zou gaan.

Ik ben niet zo'n dierenarts renner, probeer veel zelf maar niet ondoordacht. Ik ben een denker en zoek alles tot de bodem uit. Als ik moet wachten tot de dierenarts een keer kotm (nu was dit geval al 7 jaar lang las ik, niet zo erg maar toch).. Ik doe ook veel dingen zelf hoor. Zelfs een keer met spoed een wond gehecht met naald en draad en een aansteker. prima geheeld.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 23:26

Je had het gewoon met je hand terug kunnen duwen TS (op een inseminatie manier) het is maagdenvlies wat volgeplast is en daardoor zo uitrekt. 1 keer insemineren en het maagdenvlies is weg. Had jouw dierenarts toch moeten weten.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 23:27

janderegelaa schreef:
Je had het gewoon met je hand terug kunnen duwen TS (op een inseminatie manier) het is maagdenvlies wat volgeplast is en daardoor zo uitrekt. 1 keer insemineren en het maagdenvlies is weg. Had jouw dierenarts toch moeten weten.

Volgens mij zei ze dat de dierenarts ook deze conclusie had getrokken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 23:45

ual_95 schreef:
janderegelaa schreef:

Volgens mij zei ze dat de dierenarts ook deze conclusie had getrokken.

Het is een hij.

Wat ik bedoel is dat het knippen waarschijnlijk niet had gehoeven.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 23:50

janderegelaa schreef:
Het is een hij.

Wat ik bedoel is dat het knippen waarschijnlijk niet had gehoeven.

Oeps, het is laat he. :') Ik begreep je verkeerd. Misschien kan TS het sowieso nog even toelichten?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 22:39

Op de ethische discussie ga ik verder maar niet teveel in. Het is zeker niet zo dat ik het doehetzelven wil promoten maar als je tussen de dieren opgroeit, zoals RoyceMack ook vertelt, draai je je hand niet om voor handelingen waar anderen voor naar de dierenarts rennen. Als kleuter zat ik al bij de varkens wanneer die aan het biggen waren, lekker warm bij de gaslamp, heerlijk als het buiten slecht weer was. Die heb ik ook geholpen bij het bevallen omdat de handen van mijn vader wat te groot waren.
Als je vanuit deze situatie opgroeit is je kijk op zaken waarschijnlijk anders dan die van de doorsnee.

Afknippen zou gevaarlijk zijn geweest wanneer het een uitpuilende vaginawand, blaas, darm, baarmoeder of tumor zou zijn geweest. Dit heb ik wel uit kunnen sluiten.
Omdat het een zakje was die de hele doorgang niet afsloot en er sliertjes achter konden blijven (zie andere topic die ik gelinkt had) heb besloten het af te knippen.
Laatst bijgewerkt door BlackDevils op 18-11-16 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:43

Maar dan vraag ik me toch af waarom je dat niet 7 jaar eerder hebt gedaan? :')
Ook al was het toen nog niet zo erg.
Ik bedoel je weet dat het er zit ...

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 22:49

Omdat de pony er geen last van had, het de grote van een kleine knikker was die alleen zichtbaar was als ze de vulva open sperde. De laatste tijd is dit meer uitgegroeid.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:54

BlackDevils schreef:
Op de ethische discussie ga ik verder maar niet teveel in. Het is zeker niet zo dat ik het doehetzelven wil promoten maar als je tussen de dieren opgroeit, zoals RoyceMack ook vertelt, draai je je hand niet om voor handelingen waar anderen voor naar de dierenarts rennen. Als kleuter zat ik al bij de varkens wanneer die aan het biggen waren, lekker warm bij de gaslamp, heerlijk als het buiten slecht weer was. Die heb ik ook geholpen bij het bevallen omdat de handen van mijn vader wat te groot waren.
Als je vanuit deze situatie opgroeit is je kijk op zaken waarschijnlijk anders dan die van de doorsnee.

Afknippen zou gevaarlijk zijn geweest wanneer het een uitpuilende vaginawand, blaas, darm, baarmoeder of tumor zou zijn geweest. Dit heb ik wel uit kunnen sluiten.
Omdat het een zakje was die de hele doorgang niet afsloot en er sliertjes achter konden blijven (zie andere topic die ik gelinkt had) heb besloten het af te knippen.

dan had ik denk ik gekozen om het af te binden,maar goed...ze is er vanaf.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 23:02

En prima in orde...

Afbeelding

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:25

Goed gehandeld, fijn dat ze in orde is :)